THE MAUS Yaya Herrera je ona vrsta rutinskog antisrpskog filma koji maltene ima catchy opis za omot DVDa - "Bošnjakinja sa svojim ljubavnikom Nemcem dolazi u Bosnu. Kada slučajno zalutaju u Republiku Srpsku ona biva savladana paničnim strahom. Ispostavlja se da je u pravu."
Film je sniman u Španiji sa bosanskim glumcima u ulogama građana BiH, i mogao bi se definisati kao arty varijacija na backwoods horor, sa dosta reminiscencija, vizija, preplitanja ličnih fantazija i stvarnosti, i sa nesumnjivom prevagom u arty pravcu.
Nažalost, film ne nudi ništa naročito ni u arty ni u žanrovskom pogledu, a pojednostavljen prikaz događaja u vezi sa nastankom Republike Srpske su do te mere vulgarni da ne očekujem da se ovaj film u skorije vreme nađe kod nas na repertoaru u bilo kojoj formi. No, kako film ni ne pretenduje na istorijsku rekonstrukciju bilo čega, ovo sve treba gledati kao jednu uopštenu negativnu pojavu, splet događaja koji će raznim autorima ubuduće služiti kao generic okruženje i simbol zločina. U filmu nema čak nik one lažne upitanosti koja krasi "problemske" filmove o ratu u Bosni. Sve je dovedeno do nivoa aksioma.
Film je sniman u Španiji sa bosanskim glumcima u ulogama građana BiH, i mogao bi se definisati kao arty varijacija na backwoods horor, sa dosta reminiscencija, vizija, preplitanja ličnih fantazija i stvarnosti, i sa nesumnjivom prevagom u arty pravcu.
Nažalost, film ne nudi ništa naročito ni u arty ni u žanrovskom pogledu, a pojednostavljen prikaz događaja u vezi sa nastankom Republike Srpske su do te mere vulgarni da ne očekujem da se ovaj film u skorije vreme nađe kod nas na repertoaru u bilo kojoj formi. No, kako film ni ne pretenduje na istorijsku rekonstrukciju bilo čega, ovo sve treba gledati kao jednu uopštenu negativnu pojavu, splet događaja koji će raznim autorima ubuduće služiti kao generic okruženje i simbol zločina. U filmu nema čak nik one lažne upitanosti koja krasi "problemske" filmove o ratu u Bosni. Sve je dovedeno do nivoa aksioma.
No comments:
Post a Comment