Pogledao sam THE PHYSICIAN Philippa Stoelzla, nemačku ekranizaciju bestselera Noah Gordona, američkog pisca čiji je rad ipak imao najveći odjek u Nemačkoj i Španiji. Film je snimljen na engleskom za budžet od 20 miliona eura a biće eksploatisan i u formi televizijske mini-serije. Zaradio je oko 56 miliona dolara širom Evrope do sada, što znači da se praktično isplatio iz bioskopa i potvrdio kao mudra investicija oslonjena na internacionalni bestseler.
Stoelzl je napravio odličan komercijalni proizvod. Nisam upoznat sa sadržajem Goprdonovog bestselera, ali Stoelzl je snimio raskošnu kič-melodramu o srednjevekovnom engleskom vidaru koji odlazi u Arabiju kako bi izučio lekarske veštine, tamo zaboravlja na evropsko vreme, otkriva miris Istoka i sve što uz to ide.
Stoelzlov film ima sve, i lepe ambijente i lepe likove i zanimljivu temu, jedino nema gotovo nikakvu dramsku tenziju, što je inače svojstveno tim "vernim" slikovničkim adaptacijama bestselera. Ipak, u poređenju sa HARRY POTTERom ili LORD OF THE RINGS uvek bih se opredelio za Stoelzlov film.
U određenom smislu možemo reći da je Stoelzl, kao reditelj sa backgroundom u scenografiji i operi svojevrsni neo-klasicista nemačkog filma, mnogo više nego što je to bio Wolfgang Petersen koji je bio i pod uticajem Novog Holivuda i Novog nemačkog filma. Stoelzl sa svojim istorijskim temama i sklonošću ka klasicističkim zapletima i kodifikovanim žanrovima podseća na reditelje koji su radili u Trećem Rajhu. U tom pogledu najparadigmatičniji je njegov bergsfilm NORDWAND, obnova žanra koji je bio karakterističan za nacističku kinematografiju ali i priče iz epohe GOETHE! i THE PHYSICIAN. Paradoksalno, ipak njegov najsigurniji rad ostaje film koji je sve sem evropski, a to je ERASED, savršena kopija trilera iz TAKEN kalupa.
Kao i uspeh filma THE PHYSICIAN tako i utisak o ovom filmu dosta zavisi od bliskosti sa materijalom iz Gordonovog romana. Pošto roman nisam čitao, a po ovom filmu mi ipak ne deluje previše blisko, umereno sam i uživao, ipak visok nivu realizacije mu se ne može osporiti.
* * 1/2 / * * * *
Stoelzl je napravio odličan komercijalni proizvod. Nisam upoznat sa sadržajem Goprdonovog bestselera, ali Stoelzl je snimio raskošnu kič-melodramu o srednjevekovnom engleskom vidaru koji odlazi u Arabiju kako bi izučio lekarske veštine, tamo zaboravlja na evropsko vreme, otkriva miris Istoka i sve što uz to ide.
Stoelzlov film ima sve, i lepe ambijente i lepe likove i zanimljivu temu, jedino nema gotovo nikakvu dramsku tenziju, što je inače svojstveno tim "vernim" slikovničkim adaptacijama bestselera. Ipak, u poređenju sa HARRY POTTERom ili LORD OF THE RINGS uvek bih se opredelio za Stoelzlov film.
U određenom smislu možemo reći da je Stoelzl, kao reditelj sa backgroundom u scenografiji i operi svojevrsni neo-klasicista nemačkog filma, mnogo više nego što je to bio Wolfgang Petersen koji je bio i pod uticajem Novog Holivuda i Novog nemačkog filma. Stoelzl sa svojim istorijskim temama i sklonošću ka klasicističkim zapletima i kodifikovanim žanrovima podseća na reditelje koji su radili u Trećem Rajhu. U tom pogledu najparadigmatičniji je njegov bergsfilm NORDWAND, obnova žanra koji je bio karakterističan za nacističku kinematografiju ali i priče iz epohe GOETHE! i THE PHYSICIAN. Paradoksalno, ipak njegov najsigurniji rad ostaje film koji je sve sem evropski, a to je ERASED, savršena kopija trilera iz TAKEN kalupa.
Kao i uspeh filma THE PHYSICIAN tako i utisak o ovom filmu dosta zavisi od bliskosti sa materijalom iz Gordonovog romana. Pošto roman nisam čitao, a po ovom filmu mi ipak ne deluje previše blisko, umereno sam i uživao, ipak visok nivu realizacije mu se ne može osporiti.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment