Saturday, April 26, 2014

BLUE RUIN

BLUE RUIN Jeremy Saulniera je jedan od primera jako velikog napretka reditelja između dva filma. Saulnierov debi MURDER PARTY bio je simpatična crna komedija i ne mnogo više od toga, BLUE RUIN je film koji donosi snažniji rediteljski rukopis, i u odnosu na MURDER PARTY koji je imao zanimljiv rediteljski koncept, ovde već možemo govoriti o rukopisu.

Mahom bez dijaloga, a u tim deonicama je najbolji, Saulnier je snimio vigilante priču o "običnom" građaninu koji pokušava da ispravi nepravdu sa svim onim trapavostima koje nosi osveta koji zapravo nema "set of special skills" kao Liam Neeson u TAKENu. Saulnier u određenom smislu sledi Braću Coen ali i Johna McNaughtona u svojoj priči čiji je osnovni sastojak niz slučajnosti i neuspelih osvetničkih gestova koje čini glavni junak i tone sve dublje u nevolje.

Macon Blair u glavnoj ulozi je odlična kontrateža ne samo mačo usamljenicima koji se tradicionalno svete u vigilante filmu, već i nekim upadljivo simpatičnim podelama iz indie filmova. Macon Blair je anti-zvezda i iz toga crpi svoj šarm. Saulnier je pored vizuelnog konceopta i pripovedačke tehnike i sa njim napravio odličan izbor. Macon Blair je definitivno pomogao da se dobro uravnoteže dijaloške sa "nemim" scenama.

Fotografija kojom se takođe bavio Macon Blair je izuzetna, kao i osećaj za ritam koji pokazuje u montaži. Ipak, teško je očekivati da će Macon Blair još dugo biti "sam svoj majstor" ako ode u neku skuplju produkciju.

Ukoliko mu je ulazak u produkciono ambicioznije vode izmakao posle MURDER PARTY, mislim da je BLUE RUIN definitivno uvod u to, ukoliko Saulnier to bude želeo.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment