Friday, July 20, 2012

HAPPY ACCIDENTS

Pogledao sam HAPPY ACCIDENTS Brad Andersona, i reč je o filmu po kome se nikada ne bi reklo da će ovaj reditelj ubrzo postati tako pretenciozan i dosadan, do tačke kada je to čak prestalo da zanima i ljubitelje pretencioznog i dosadnog filma. HAPPY ACCIDENTS je potpuno drugačiji film, vrlo duhovit, inteligentan i vešto postavljen, dinamičan i vibrantan u svakom smislu.

U osnovi, HAPPY ACCIDENTS je romantična komedija o vezi između žene koju privlače muškarci sa tajnom & problemom i tipa koji tvrdi da je putnik kroz vreme. Međutim, ubrzo, SF i ozbiljnija melodrama počinju da igraju sve veću ulogu u ovoj priči i da je pomeraju u nešto mračnijem pravcu.

Anderson je u HAPPY ACCIDENTSu u najboljem smislu iskoristio mogućnosti koje mu nudi indie film, snimio je priču koja je znatno kompleksnija od onoga što bi mejnstrim mogao da apsorbuje (premda, skoro deceniju kasnije Warner snima TIME TRAVELER'S WIFE koji je mračniji i strukturalno kompleksniji) i sa glumcima kao što su Marisa Tomei i Vincent D'Onofrio dobio je kombinovani kvalitet indie ubedljivosti i mejnstrim komunikativnosti.

Ono što je najznačajniji adut HAPPY ACCIDENTSa je odnos prema SF elementu. Naime, u osnovi svega je bez ikakve sumnje ljubavna priča ali je Anderson ne koristi kao high concept koji bi trebalo da njegov ljubavni film razlikuje od ostalih već je zbilja dosta istražuje i spreman je da ode i na njenu mračnu stranu, čime naravno povećava ulog u osnovnoj priči.

Možda je Schwendtke otišao i dva koraka dalje u TIME TRAVELER'S WIFE gde je sentimentalnost GHOSTa pomešao sa prilično hardkor SFom, i ozbiljnim količinama pesimizma, pa to HAPPY ACCIDENTSu smanjuje na ekskluzivnosti u ovoj grupi filmova, međutim Andersonov rad stoji kao primer svežeg, održivog, i posle čitave decenije relevantnog spoja ljubavnog filma i SFa u jednoj pitkoj formi. Uostalom, Schwendtkeov film je u svom hronomocijskom domenu bio do te mere složen da mu je već samo to bila dovoljna tema za film.

Kraj devedesetih je očigledno bio dosta plodan period za filmove o putovanju kroz vreme, i uspeh TWELVE MONKEYS je izazvao dosta dobru reakciju kod Andersona. Šteta što njegovi kasniji radovi koji su - paradoksalno - bili i priznatiji od HAPPY ACCIDENTS nisu bili na tom nivou.

* * * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment