Reprizirao sam MADIGAN Donalda Siegela. Ovo je film koji predstavlja most između njegovog starog kriminalističkog opusa koji je bio izuzetno značajan i DIRTY HARRY faze koja spada među bitnije događaje u istoriji filma. Ono što je izdvajalo MADIGANa u vreme kada je izašao, danas verovatno stoji kao najveći problem i smeta skladnoj građi ovog filma kao celine a to je paralelno praćenje akcije dvojice detektiva i problema koje imaju dvojica ljudi na čelu policije.
Ova dubinska postavka u odnosu na njujoršku policiju svakako da je izdvajala ovaj film, ali suštinski, te dve priče nisu imale puno veze jedna sa drugom, premda naravno, upravo nas je DIRTY HARRY i naučio tom skladu i preciznosti policijskog filma.
Interesantno je da je iste godine kada je snimio MADIGANa, Siegel snimio i COOGAN'S BLUFF koji je u stvari bio generalna proba za DIRTY HARRY i koji je strukturalno znatno čvršći.
Ipak, u ovakvoj strukturi sa dosta karaktera, Siegel odlično vodi likove i uspeva da stvori potentnu dramu, koja nosi u sebi i dosta suptilne provokativnosti koja nije bila prečesta u prednovoholivudskom filmu.
Siegelove inscenacije su nesumnjivo vešte i dinamične, i film ima izuzetno energičan tok, brz tempo i dinamičku usklađenost svih scena, iako se na nivou scenarija, kako već rekoh, uslovno rečeno radi o dva filma u jednom.
Ako bi od ta dva filma morao da izaberem zanimljiviji, to je svakako ovaj o detektivu Madiganu i njegovoj poteri za ubicom, i sasvim je jasno u kom se domenu Siegel najbolje snalazi. Na svu sreću, posle ovog A-filma u kome je raskoš A-produkcije donekle gušila Siegelovu preciznost, iako je on uspeo vrlo dobro da se izbori sa pretencioznom pričom, u sledećim A-naslovima, Siegel će transplantirati svoju B-efikasnost i praktično reanimirati A-film svežom B-krvlju.
* * * / * * * *
Ova dubinska postavka u odnosu na njujoršku policiju svakako da je izdvajala ovaj film, ali suštinski, te dve priče nisu imale puno veze jedna sa drugom, premda naravno, upravo nas je DIRTY HARRY i naučio tom skladu i preciznosti policijskog filma.
Interesantno je da je iste godine kada je snimio MADIGANa, Siegel snimio i COOGAN'S BLUFF koji je u stvari bio generalna proba za DIRTY HARRY i koji je strukturalno znatno čvršći.
Ipak, u ovakvoj strukturi sa dosta karaktera, Siegel odlično vodi likove i uspeva da stvori potentnu dramu, koja nosi u sebi i dosta suptilne provokativnosti koja nije bila prečesta u prednovoholivudskom filmu.
Siegelove inscenacije su nesumnjivo vešte i dinamične, i film ima izuzetno energičan tok, brz tempo i dinamičku usklađenost svih scena, iako se na nivou scenarija, kako već rekoh, uslovno rečeno radi o dva filma u jednom.
Ako bi od ta dva filma morao da izaberem zanimljiviji, to je svakako ovaj o detektivu Madiganu i njegovoj poteri za ubicom, i sasvim je jasno u kom se domenu Siegel najbolje snalazi. Na svu sreću, posle ovog A-filma u kome je raskoš A-produkcije donekle gušila Siegelovu preciznost, iako je on uspeo vrlo dobro da se izbori sa pretencioznom pričom, u sledećim A-naslovima, Siegel će transplantirati svoju B-efikasnost i praktično reanimirati A-film svežom B-krvlju.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment