Pogledao sam STUCK Stuarta Gordona, courtesy of Ginger.
Reč je o Gordonovom indie filmu na liniji naslova kao što su KING OF THE ANTS i EDMOND. Ako bi se gledao formalno, reč je o high concept kamernom trileru na liniji naslova poput MISERY, COLLATERAL ili PHONE BOOTH. Međutim, pošto je ovde reč o nezavisnoj produkciji, Gordon pored vrlo jasne strukture trilera unosi elemente političkog filma, socijalne kritike i satire.
Gordon uspeva da nam malom budžetu postigne odličan production value i da učini STUCK prilično prijemčivim filmom i izvan fanovskog i festivalskog circuita. Siguran sam recimo da bi ovaj film mogao biti sleeper hit na televizijama koje ne mogu sebi da priušte major naslove.
Ono što je osoben selling point filma je činjenica da je baziran na istinitoj priči što svemu daje perverznu notu pošto se retko high concept trilerske premise dešavaju u stvarnosti.
Priča je vrlo jednostavna, ambicozna mlada medicinska sestra u staračkom domu je na pragu unapređenja. Oldazi da to proslavi u gradu i kasnije intoksikovana udari jednog čoveka čija je sudbina pošla suprotnim putem pošto je izgubio posao i završio na ulici. Umesto da ga odvede u bolnicu ona ga tako izlomljenog odnese kući sa idejom da ga se reši kako joj ne bi komplikovao život.
Međutim, splet okolnosti počinje da odlaže konačno rešenje njenog problema, a žrtva počinje da shvata kako će biti ubijena i pronalazi neke neočekivane atome energije u sebi kako opstao.
Iako u mnogo navrata, STUCK zalazi sa terena mogućeg u teren nemogućeg, pa i sa linije uverljivog u neuverljivo, ipak sa trajanjem od 85 minuta i blago stilizovanim kontekstom kroz upotrebu širokougaonih objektiva, Gordonov film zaista uspeva da funkcioniše kao energičan i zaokružen film, što se jako retko sreće na američkoj nezavisnoj sceni.
Isto tako, i sam Gordon je često u svojim indie filmovima koji nisu horori ostajao nedorečen, konfuzan i neopredeljen da li da ipak ode u horor ili ne, dok je ovde koncept u tom smislu čist. Iako ima grossa svake vrste, STUCK je prevashodno baziran na hitchcockovskom supsenseu.
Politički i satirični momenat ne smeta osnovnoj žanrovskoj koncepciji priče i karaktera već ih dopunjuje i što je još važnije uspeva da dobije žanrovsku funkciju u pojedinim situacijama što je briljantno.
Drago mi je što je i Gordon posle ovog filma nekako ponovo uspeo da se pojavi na indie radaru i sasvim je jasno da ima film sa kojim može ozbiljno da konkuriše na raznim tržištima.
* * * / * * * *
Reč je o Gordonovom indie filmu na liniji naslova kao što su KING OF THE ANTS i EDMOND. Ako bi se gledao formalno, reč je o high concept kamernom trileru na liniji naslova poput MISERY, COLLATERAL ili PHONE BOOTH. Međutim, pošto je ovde reč o nezavisnoj produkciji, Gordon pored vrlo jasne strukture trilera unosi elemente političkog filma, socijalne kritike i satire.
Gordon uspeva da nam malom budžetu postigne odličan production value i da učini STUCK prilično prijemčivim filmom i izvan fanovskog i festivalskog circuita. Siguran sam recimo da bi ovaj film mogao biti sleeper hit na televizijama koje ne mogu sebi da priušte major naslove.
Ono što je osoben selling point filma je činjenica da je baziran na istinitoj priči što svemu daje perverznu notu pošto se retko high concept trilerske premise dešavaju u stvarnosti.
Priča je vrlo jednostavna, ambicozna mlada medicinska sestra u staračkom domu je na pragu unapređenja. Oldazi da to proslavi u gradu i kasnije intoksikovana udari jednog čoveka čija je sudbina pošla suprotnim putem pošto je izgubio posao i završio na ulici. Umesto da ga odvede u bolnicu ona ga tako izlomljenog odnese kući sa idejom da ga se reši kako joj ne bi komplikovao život.
Međutim, splet okolnosti počinje da odlaže konačno rešenje njenog problema, a žrtva počinje da shvata kako će biti ubijena i pronalazi neke neočekivane atome energije u sebi kako opstao.
Iako u mnogo navrata, STUCK zalazi sa terena mogućeg u teren nemogućeg, pa i sa linije uverljivog u neuverljivo, ipak sa trajanjem od 85 minuta i blago stilizovanim kontekstom kroz upotrebu širokougaonih objektiva, Gordonov film zaista uspeva da funkcioniše kao energičan i zaokružen film, što se jako retko sreće na američkoj nezavisnoj sceni.
Isto tako, i sam Gordon je često u svojim indie filmovima koji nisu horori ostajao nedorečen, konfuzan i neopredeljen da li da ipak ode u horor ili ne, dok je ovde koncept u tom smislu čist. Iako ima grossa svake vrste, STUCK je prevashodno baziran na hitchcockovskom supsenseu.
Politički i satirični momenat ne smeta osnovnoj žanrovskoj koncepciji priče i karaktera već ih dopunjuje i što je još važnije uspeva da dobije žanrovsku funkciju u pojedinim situacijama što je briljantno.
Drago mi je što je i Gordon posle ovog filma nekako ponovo uspeo da se pojavi na indie radaru i sasvim je jasno da ima film sa kojim može ozbiljno da konkuriše na raznim tržištima.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment