Pogledao sam FOR QUEEN AND COUNTRY Martina Stellmana, courtesy of Ginger.
Reč je o ranom filmu dveju instzitucija savremenog filma. Prvo, reč je o ranom filmu Denzela Wshingtona, snimljenom u Britaniji, u kome je on već pokazao kako ima kapacitete da bude leading man i da se snađe i sa drugim akcentom. Drugo, reč je o ranom filmu čuvene producentske kuće Working Title za koju kažu da je za savremenu Britaniju ono što je Merchant-Ivory bio za filmove o epohi.
Reč je o vlo zanimljivom, iako dosta neuravnoteženom trileru koji govori o penzionisanom britanskom padobrancu, svojevrsnom ratnom heroju koji s vraća u svoj hood i shvata kako se sve izmenilo, kako u njegovom kraju vlada rasizam, narko dileri, odusutvo perspektive i poštovanja za veterane i sl.
Ubrzo, on polazi stazom osvete, slično veteranima vijetnamskog rata u američkim vengeance filmovima. I tu negde film kreće da pada pošto su razne okolnosti u kojima se nađe glavni junak naprosto neverovatno nepovoljne. Što je još važnije, FOR QUEEN AND COUNTRY sasvim prirodno više pretenduje da bude socijalna kritika nego triler i teško podnosi ovako prejake melodramske obrte.
Međutim, Stellmanova režija je solidna, lokacije su izvanredne, glumci su dovoljno ubedljivi da celu stvar učine gledljivom, ali nažalost ne i trajno vrednom.
* * / * * * *
Reč je o ranom filmu dveju instzitucija savremenog filma. Prvo, reč je o ranom filmu Denzela Wshingtona, snimljenom u Britaniji, u kome je on već pokazao kako ima kapacitete da bude leading man i da se snađe i sa drugim akcentom. Drugo, reč je o ranom filmu čuvene producentske kuće Working Title za koju kažu da je za savremenu Britaniju ono što je Merchant-Ivory bio za filmove o epohi.
Reč je o vlo zanimljivom, iako dosta neuravnoteženom trileru koji govori o penzionisanom britanskom padobrancu, svojevrsnom ratnom heroju koji s vraća u svoj hood i shvata kako se sve izmenilo, kako u njegovom kraju vlada rasizam, narko dileri, odusutvo perspektive i poštovanja za veterane i sl.
Ubrzo, on polazi stazom osvete, slično veteranima vijetnamskog rata u američkim vengeance filmovima. I tu negde film kreće da pada pošto su razne okolnosti u kojima se nađe glavni junak naprosto neverovatno nepovoljne. Što je još važnije, FOR QUEEN AND COUNTRY sasvim prirodno više pretenduje da bude socijalna kritika nego triler i teško podnosi ovako prejake melodramske obrte.
Međutim, Stellmanova režija je solidna, lokacije su izvanredne, glumci su dovoljno ubedljivi da celu stvar učine gledljivom, ali nažalost ne i trajno vrednom.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment