Pogledao sam korejsk CHUGYEOGJA Hong Ji-Naa, na engleskom THE CHASER, courtesy of Ginger.
Oko ovog filma postoji veliki hype koji je nažalost potpuno nezaslužen. Štaviše, čak mimo kvaliteta samog filma, mislim da će oni koji su ga željno iščekivali biti pre svega iznenađeni time šta je ovaj film u stvari i koliko je lažno reklamiran na sajtovima koji su ga opisivali. Ipak, nezavisno od hypea i očekivanja, zaista nije reč o upečatljivom naslovu.
Reč je o rutinskom, “malom” suspense trileru o bivšem policajcu a sadašnjem pimpu i serijskom ubici koji ubija njegove prostitutke. U jednom zanimljivom realističkom ključu, njih dvojica se sreću već posle prvih pola sata filma a suspense nastaje na bazi niza zabuna i nesposobnosti junaka da poveruju da se pred njima odigrava nešto što je sličnije filmu nego životu.
U tom smislu, film povremeno zaliči na stanje permanentne zbunjenosti kod Siniše Pavića gde junaci nisu sposobni da iskomuniciraju čak ni najjednostavnije stvari. Moram priznati da mi je ovo smetalo u filmu i da nije doprinosilo nekoj autentičnosti, osećaju da glumci improvizuju, da su to stvarni ljudi i sl. već je veštački produžilo film koji je po svojoj premisi za 90 minuta na oko 120 minuta.
Suspense dodatno nije generisan time što paralelna radnja sa zatočenom žrtvom kojoj ima spasa nije dovoljno razvijena i mi zapravo ni nemamo predstavu koliko je hitno da se njen slučaj rešava. Vrlo je čudno kako taj mehanizam otkucavanja sata nije bolje iskorišćen.
Sama završnica filma kroz koju autor dolazi do svoje jeftine, besramno manipulativne poente čak ni nema naročit suštinski sadržaj već više liči na neki dobro skrojen komad kome je razrešenje više tehnička nego suštinska stvar. U tom smislu, ja nemam ništa protiv tehnike, ako podržava neku suštinu, bilo da ona prositiče iz priče ili iz žanrovskog gradiva, ali u ovom filmu, nažalost tehnika biva pomešana sa suštinom, tako da ni ta jeftina manipulativnost završnice nije kapitalizovana do kraja.
Ako bi ga smestili u kontekst onoga što smo već videli u Koreji, onda bi THE CHASER bio negde sličan filmu MEMORIES OF MURDER, s tim što je MEMORIES neuporedivo bolji jer ima razvijene karaktere i autentičnu bizarnost atmosfere malog mesta, dočim je CHASER više generic, sa tipskim likovima, i što je najvažnije ne nudi dovoljno žanrovskog ugođaja koji bi pomogao da se premosti ta tipiziranost. Iako pri početku zaliči na torture porn, do kraja filma se taj pravac ne razvija. Uostalom čak je i melodrama među likovima koja uključuje bondovanje pimpa i kćerkice njegove postradale štićenice generic čak i za holivudske uslove gde takve stvari maltene više ne koriste.
THE CHASER je kupljen za američki rimejk. Ne znam na koji način će ga rimejkovati izuzev da je Di Caprio umešan u celu stvar. Ovakav kakav jeste, CHASER bio u holivudskoj verziji mogao biti kamerni high concept triler tipa COLLATERAL ili CELLULAR. Međutim, uzevši u obzir da će ga Monahan adaptirati ne bi me iznenadilo da se ispostavi da će se pretvoriti u neku duboku karakternu studiju. Videćemo. U svakom slučaju, mislim da Holivud ima resurse da napravi dobar rimejk ovog filma pošto bi on sam baš zbog svoje tipiziranosti bolje funkcionisao sa zvezdama u jednom prepoznatljivijem ambijentu. Isto tako, nadam se da će holivudski rimejk biti manje saharinski od originala.
* * / * * * *
Oko ovog filma postoji veliki hype koji je nažalost potpuno nezaslužen. Štaviše, čak mimo kvaliteta samog filma, mislim da će oni koji su ga željno iščekivali biti pre svega iznenađeni time šta je ovaj film u stvari i koliko je lažno reklamiran na sajtovima koji su ga opisivali. Ipak, nezavisno od hypea i očekivanja, zaista nije reč o upečatljivom naslovu.
Reč je o rutinskom, “malom” suspense trileru o bivšem policajcu a sadašnjem pimpu i serijskom ubici koji ubija njegove prostitutke. U jednom zanimljivom realističkom ključu, njih dvojica se sreću već posle prvih pola sata filma a suspense nastaje na bazi niza zabuna i nesposobnosti junaka da poveruju da se pred njima odigrava nešto što je sličnije filmu nego životu.
U tom smislu, film povremeno zaliči na stanje permanentne zbunjenosti kod Siniše Pavića gde junaci nisu sposobni da iskomuniciraju čak ni najjednostavnije stvari. Moram priznati da mi je ovo smetalo u filmu i da nije doprinosilo nekoj autentičnosti, osećaju da glumci improvizuju, da su to stvarni ljudi i sl. već je veštački produžilo film koji je po svojoj premisi za 90 minuta na oko 120 minuta.
Suspense dodatno nije generisan time što paralelna radnja sa zatočenom žrtvom kojoj ima spasa nije dovoljno razvijena i mi zapravo ni nemamo predstavu koliko je hitno da se njen slučaj rešava. Vrlo je čudno kako taj mehanizam otkucavanja sata nije bolje iskorišćen.
Sama završnica filma kroz koju autor dolazi do svoje jeftine, besramno manipulativne poente čak ni nema naročit suštinski sadržaj već više liči na neki dobro skrojen komad kome je razrešenje više tehnička nego suštinska stvar. U tom smislu, ja nemam ništa protiv tehnike, ako podržava neku suštinu, bilo da ona prositiče iz priče ili iz žanrovskog gradiva, ali u ovom filmu, nažalost tehnika biva pomešana sa suštinom, tako da ni ta jeftina manipulativnost završnice nije kapitalizovana do kraja.
Ako bi ga smestili u kontekst onoga što smo već videli u Koreji, onda bi THE CHASER bio negde sličan filmu MEMORIES OF MURDER, s tim što je MEMORIES neuporedivo bolji jer ima razvijene karaktere i autentičnu bizarnost atmosfere malog mesta, dočim je CHASER više generic, sa tipskim likovima, i što je najvažnije ne nudi dovoljno žanrovskog ugođaja koji bi pomogao da se premosti ta tipiziranost. Iako pri početku zaliči na torture porn, do kraja filma se taj pravac ne razvija. Uostalom čak je i melodrama među likovima koja uključuje bondovanje pimpa i kćerkice njegove postradale štićenice generic čak i za holivudske uslove gde takve stvari maltene više ne koriste.
THE CHASER je kupljen za američki rimejk. Ne znam na koji način će ga rimejkovati izuzev da je Di Caprio umešan u celu stvar. Ovakav kakav jeste, CHASER bio u holivudskoj verziji mogao biti kamerni high concept triler tipa COLLATERAL ili CELLULAR. Međutim, uzevši u obzir da će ga Monahan adaptirati ne bi me iznenadilo da se ispostavi da će se pretvoriti u neku duboku karakternu studiju. Videćemo. U svakom slučaju, mislim da Holivud ima resurse da napravi dobar rimejk ovog filma pošto bi on sam baš zbog svoje tipiziranosti bolje funkcionisao sa zvezdama u jednom prepoznatljivijem ambijentu. Isto tako, nadam se da će holivudski rimejk biti manje saharinski od originala.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment