Monday, May 22, 2023

LA STRANEZZA

Roberto Ando snimio je film LA STRANEZZA u kom Toni Servillo igra Luigi Pirandella i to je nešto što je imalo potencijala da mi se veoma dopadne jer je pirandelovski pristup pozorištu tzv. teatralizam, veoma zanimljiv i možda je čak ostavio jači trag na savremeni film nego na teatar, a gde je imao velikog odjeka.

Pirandello je nobelovac i njegov rad je bio izuzetno uspešan i prepoznat, a Ando se ovde poigrava jednom zgodom iz njegovog života koju on razvija u inspiraciju za njegov pozorišni postupak i dela koja je kasnije napisao.

Film počinje kao jedna simpatična hronika malog mesta u kojoj nepoznati stranac dolazi u varošicu radi sahrane, ali negde u trećem činu ulazimo u jedan segment konfuzije gde kada treba da se "pirandelizam" moja pažnja nije bila dovoljno dobra da bih ga ukačio. I to me je prilično razočaralo jer sam se upravo nadao tom trenutku kada će se na neki način zaplesti Pirandello i Charlie Kaufman, međutim iskreno nije mi bilo baš jasno to čvorište. Ne kažem da ga nema, ne kažem čak ni da je loše izvedeno, ali meni je prosto promaklo. Možda za to treba da krivim sebe a možda je ipak do filma koji se dotle pomalo iscrpio u dotadašnjoj poetičkoj koncepciji i ušao u jednu repeticiju.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment