Monday, April 6, 2015

FURIOUS 7

Pogledao sam FURIOUS 7 Jamesa Wana, vrlo isplativi nastavak ove franšize koja posle dva klimava nastavka na početku neprekidno raste, konstantno menjajući ono što je bilo na početku. Ako se setimo da je prvi deo pisao David Ayer i da je to bio niskobudžetni film, a da je sedmi deo koštao 190 miliona dolara, onda je to jedna od najatipičnijih franšiza u istoriji Holivuda. U određenom smislu, FURIOUS 7 počinje da se barem u poslovnom smislu pretvara u novog Bonda. 

Nažalost, sve te reinvencije koje se dešavaju rešavaju površinska ali ne i suštinska pitanja koja sprečavaju ove filmove da budu zaista dobri i eventualno konvertuju svoju želju da zabave u gledaoce u kvalitet. Recimo, u sedmom delu filmu se pridružuje Tony Jaa, jedna od najvećih vanholivudskih akcionih zvezda. Nažalost, iako Jaa dobija priliku da se potuče dva puta, James Wan to režira ipak bitno drugačije nego Prachya Pinkaew tako da Jaa naprosto ne može da pokaže ono po čemu je impresivan i dobija rolu čak ne ni sekundarnog nego tercijarnog villaina. u određenom smislu istaknutog henchmana. 

Ako bismo uporedili Jaaov debi u Holivudu, daleko je ispod od onoga što je Jet Li dobio u LETHAL WEAPONu, ali sa druge strane, mislim da Jaa ni ne pretenduje na karijeru kakvu je Li na kraju napravio u Americi.

Jaa je paradigmatičan zbog toga što je on dodat u podelu a da zapravo nije bilo prostora za njega. Više je bilo mesta za ime nego sa glumca i borca. A mesta nema jer je film već prepun likova koji se dupliraju. Otud film opet gubi jako puno vremena na likove i njihove glupe komunikacije, i ponovo se više priča nego što se radi.

Ipak, film donosi jedan izuzetan set-piece, to je kavkaska otmica na planinskom putu i već samo zbog nje vredi videti film.

FURIOUS 7 je imao taj peh da je Paul Walker poginuo za vreme snimanja. Wan je uz pomoć snimljenog materijala ali i specijalnih efekata uspeo da ga očuva u glavnoj ulozi i pažljivijem gledaocu jeste jasno da je u pojedinim scenama Walker manje zastupljen u krupnim planovima nego drugi glumci, ali manje pažljiv gledalac bi sasvim mogao da prihvati ovakvu režiju kao nešto najkonvencionalnije i ne bi primetio ništa čudno. Znak ozbiljnog problema za bilo koji film jeste činjenica da mrtav čovek u njemu glumi a da publka ne primećuje razliku.

Način na koji su se autori filma oprostili od Paula Walkera je vrlo lep i nije sentientalan na pogrešan način.

Najživlji u ovoj glumačkoj podeli je Jason Statham i u odnosu na ostatak podele, i živih i mrtvih deluje kao Laurence Olivier po glumačkom kvalitetu, harizmi i agnažmanu. Jaa se nije obrukao ali nije dobio ni pravu priliku. Dočim se Kurt Russell ipak i obrukao, niti je dobio priliku niti je uspeo da isparira ostalima jer su ga godine žestoko sustigle.

Universal planira još tri nova FURIOUSa. U tom smislu Paul Walker nije neophodan element jer je bilo i do sada filmova u kojima se nije pojavljivao. Ovo je već treće izdanje nove inkarnacije sa Rockom, videćemo da li će biti pokušaja da se zameni Walker. Iskreno, bilo bi bolje da ne bude jer u ovom filmu karakrtera ima vrlo malo ali likova ima previše.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment