Tuesday, December 24, 2013

SAVING MR BANKS

SAVING MR BANKS Johna Lee Hancocka nije prvo veliko razočaranje ove sezone. Ipak, spada među krupnija. Od filma studija Disney koji govori o samom Waltu i njegovom pokušaju da otkupi prava za knjigu MARY POPPINS od svojeglave autorke P.L: Travers očekivao sam veličanstveni omaž starom Holivudu i njegovom najatipičnijem studiju, bez ikakvih ulazaka u mračnu stranu Waltove ličnosti, ali sa svim ključnim detaljima koji se mogu staviti u prvi plan u okvirima korporativne kulture i slavne istorije ovog giganta. Umesto toga, nismo dobili ništa drugo do monoton film televizijskog kalibra, u kome se Tom Hanks u ulozi Walta Disneya minimalno pojavljuje, a ličnost koju igra se minimalno rasvetljava, dočim Emma Thompson dobija da igra stereotipni sitkomasti lik namćoraste spisateljice zlatnog srca.

Problem je u tome što je i televizijska produkcija a to barem Hanks dobro zna, daleko otišla u odnosu na ovo što nam pruža Hancock i to po scenariju koji je proteklih godina bio izuzetno visoko rangiran.

Kao i mnoga druga dela bazirana na psihologiziranju i SAVING MR. BANKS polazi od pretpostavke da velike stvari nastaju iz problema - svemir iz praska, čovekova seksualnost iz Edipovog kompleksa itd. Tako i ovde imamo priču o Elektrinom kompleksu i traumatskom jezgru P.L. Travers koje je zbog teškog odnosa sa ocem rezultiralo knjigom MARY POPPINS. Priča o Pameli kao devojčici data je paralelno sa njenom holivudskom avanturom i čini ovaj film prilično napornim za gledanje jer pratimo dve paralelne priče od kojih je ona glavna, o Disneyu zapravo lošija.

Konačno, ni ne shvatam koji je to Veliki problem doveo do nastanka dela o kom govori sam film a to je Disneyeva ekranizacija, osim nekih površnih detalja kao što je Waltov lični odnos prema deci i njegov inspirativni govor na kraju koji mi je izazvao nelagodu po količini opštih mesta i zašećerenosti.

Ako imamo u vidu da je Hanks kao glumac i producent u filmu kao što je THE GREAT BUCK HOWARD podjednako elegično ali i inteligentno prikazao svet šoubiznisa, ekscentrika koji nailaze na nerazumevanje, sukob kapricioznih i preduzimljivih itd. čudi me da je u ovom znatno ambicioznijem filmu pristao na ovako pojednostavljenu monotonu i ispraznu sliku zanimljivih ličnosti i događaja.

Srećom, čini mi se da je i kritika prepoznala da su velika očekivanja od ovog filma mahom ostala neispunjena tako da se nadam da ovaj promašaj neće biti kanonizovan još i nekakvim "oskarima".

Poslednjih godina, Akademija rado nagrađuje filmove o Holivudu a i producenti ih sve češće rade. Ipak, kvalitet tih filmova varira, uprkos tome što se teme često ponavljaju. BANKS je imao priliku da bude prilično autentična priča u tom pogledu, kao priča o Disneyu koju podržava sam studio. Nažalost, u tome nije uspeo.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment