Sunday, December 29, 2013

47 RONIN

Pogledao sam 47 RONIN Carla Rinscha. Ova nova Choshingura doživela je debakl u bioskopima koji je potpuno nezaslužen. Film sasvim sigurno nije remek-delo, a nije morao ni da košta toliko puno, međutim, reč je o jako solidnom samurajskom ostvarenju koja pokušava da koliko-toliko očuva integritet japanskog samurajskog filma uz određeni stepen vesternizacije. Možda je upravo u tome i bio problem za publiku, 47 RONIN nije japanski film, u naraciji Rinsch svakako vodi priču kao da je reč o slici Japana namenjenoj Zapadnjacima, povremeno zastaje da objasni pojmove i sl. ali sa druge strane sasvim sigurno nije ni američki film jer ima samo jednog američkog glumca okruženog Japancima, među kojima poneki ima holivudsko iskustvo.

Štaviše, meni čak ni najizraztitiji vesternizovani detalj po kome se ova Choshingura, lik "polutana" kog igra Keanu Reeves nije toliki problem, prvo zato što je Keanu već dosta duboko zagazio u azijsku kinematografiju i svog junaka ne igra kao "Zapadnjaka koji poučava inferiorne Azijate" već kao nekoga ko pokušava da se izbori za svoje mesto u "zabranjenom kraljevstvu". Druga specifičnost ove Choshingure je objašnjenje za događaje u Akou koje je bazirano na vradžbini i veštičarenju.

U svakom slučaju, 47 RONIN je solidna samurajska avantura koja pokazuje da Carl Rinsch možda nije reditelj koji zaslužuje toliku histeriju kakvu je izazvao posle svog kratkog filma THE GIFT ali da je sigurnije od mnogih uspeo da izvede ovu priču do kraja. Ono što doduše ne znamo jesu problemi koji su se dešavali u toku rada i naterali 47 RONIN da u određenom smislu postane ovogodišnji JOHN CARTER, film koji je postao promašaj jer je došao u bioskope sa reputacijom problematične produkcije. Otud ne mogu da anticipiram njegovu budućnost, ali ako bi ovo bio neki njegov standard, sigurno da ima svoje mesto u Holivudu.

47 RONIN uz sve nedostatke, i određenu sumu klišea, predstavlja vrlo solidan i zanimljiv film, zaokruženu priču koja u dobu rasparčanih trilogija i filmova-slikovnica nažalost ne može da se izbori za publiku.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment