Pogledao sam PIONEER Erika Skjoldbjaerga, nevoljnog norveškog povratnika iz Holivuda koji se izgleda još uvek nije u potpunosti oporavio i vratio u onu formu koju je imao kada ga je originalna INSOMNIA lansirala u internacionalne okvire. Nolan je posle rimejka njegovog filma samo ređao uspehe, a Skjoldbjaerg je u Americi snimio samo dugo odlagani PROZAC NATION i na kraju se vratio u Norvešku gde je kombinovao rad na televiziji i relativno bezlične ali visokobudžetne filmove. U međuvremenu su doduše neki drugi Norvežani zauzeli njegovo mesto i čini se da će Morten Tyldum ili Andre Oevredal pre postići njegov uspeh.
PIONEER nije priča o njegovom pionirskom odlasku u Holivudu već o norveškim roniocima koji su radili na zavarivanju podvodnog gasovoda u Severnom moru u vreme otkrivanja bogatih nalazišta nafte i gasa koja su promenila život Norvežana. Skjodbjaerg je snimio conspiracy triler o tome kako su ronioci bili izloženi opasnim materijama u gasovima koji su im davani za disanje na velikim dubinama.
Zavera o kojoj film govori nažalost nema pravi odjek jer govori o sumnjivim postupcima unutar jednog visokorizičnog posla usled kojih se junacima nije desilo ništa znatno dramatičnje od onoga što bi ih moglo zadesiti i u normalnim okolnostima. Iako se oslanja na istinitu priču, za razliku od dosta zanimljivo koncipiranog NOKASa, ovde Skjolbjaerg podleže već prevaziđenim konvencijama ove vrste filma i na kraju, uprkos ozbiljnoj produkciji, i solidnoj egzekuciji završava sa falsifikatom američkog pristupa bez naročite autentičnosti.
* * 1/2 / * * * *
PIONEER nije priča o njegovom pionirskom odlasku u Holivudu već o norveškim roniocima koji su radili na zavarivanju podvodnog gasovoda u Severnom moru u vreme otkrivanja bogatih nalazišta nafte i gasa koja su promenila život Norvežana. Skjodbjaerg je snimio conspiracy triler o tome kako su ronioci bili izloženi opasnim materijama u gasovima koji su im davani za disanje na velikim dubinama.
Zavera o kojoj film govori nažalost nema pravi odjek jer govori o sumnjivim postupcima unutar jednog visokorizičnog posla usled kojih se junacima nije desilo ništa znatno dramatičnje od onoga što bi ih moglo zadesiti i u normalnim okolnostima. Iako se oslanja na istinitu priču, za razliku od dosta zanimljivo koncipiranog NOKASa, ovde Skjolbjaerg podleže već prevaziđenim konvencijama ove vrste filma i na kraju, uprkos ozbiljnoj produkciji, i solidnoj egzekuciji završava sa falsifikatom američkog pristupa bez naročite autentičnosti.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment