Monday, December 16, 2013

FRUITVALE STATION

Pogledao sam FRUITVALE STATION Ryana Cooglera, istinitu priču o Oscaru Grantu, momku kog je obezbeđenje železničke stanice ubilo tokom rutinske intervencije koja se pretvorila u rasistički ispad. Coogler na raspolaganju ima Michaela B. Jordana koji se potvrdio sjajnim ulogama u antologijskim serijama THE WIRE i FRIDAY NIGHT LIGHTS a poslednjih nekoliko godina redovno overava i veliki ekran, recimo u Trankovom pogotku CHRONICLE. Jordan donosi veliku harizmu u ulozi Oscara Granta, međutim ipak ne uspeva da prevaziđe Cooglerovu rediteljsku nesigurnost.

Coogler pretenduje na rekonstrukciju poslednjeg dana u Grantovom životu i nama samo ostaje da pretpostavljamo da je ove događaje on zaista skrupulozno prikazao i protumačio. Međutim, u svom neujednačenom rediteljskom postupku koji luta između mejnstrim ispoliranosti i indie neposrednosti, Coogler pre svega uspeva da konstruiše neubedljivu celinu. S jedne strane, događaji u Grantovom životu tog poslednjeg dana graniče se sa krajnje neuverljivim, ali čini mi se da bi ta neuverljivost bila prevaziđena kroz tvrđi indie postupak. Ipak, Coogler ga vrlo često "umekšava" i FRUITVALE STATION u pojedinim fazama deluje kao prilično mejnstrimizovana priča o ljudskim pravima koja teško može da prođe u aktuelnim tokovima. No, očigledno su osetljiva tema i Jordanova odlična uloga uspele da prikriju ovaj nedostatak pred znatnim delom javnosti.

Ipak, čini mi se da FRUITVALE STATION neće ostati preterano bitan film na duže staze čak ni u okvirima radova posvećenih odbrani ljudskih prava.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment