Pogledao sam CHOI-JONG-BYEONG-GI HWAL Han-min Kima, preveden kao WAR OF THE ARROWS. Reč je o zanimljivom akcionom filmu smeštenom u 17. vek u kome je glavni junak potomak poraženog feudalca koji odrasta u vrsnog strelca i biva primoran da spasava svoju sestru i porodicu koja ga je prihvatila posle očeve smrti tokom najezde mandžurijskih plemena.
Han-min Kim uspeva da akciju postavi vrlo zanimljivo, drugačije od tipičnih japanskih ili hongkonških akcijaša smeštenih u ovu epohu. Han-min Kim nije razigran i "natprirodan" kao hongkonški wuxia filmovi, niti je statičan kao japanski, već nalazi dobar balans, ali u tom balansu je svakako bliži Japancima i naslovima kao što je SHOGUN LEMITSU NO RANSHIN Yasuo Furuhate. Ono zde nailazi na probleme to je podela u kojoj je glavni junak verovatno najslabiji i najmanje upečatljiv glumac i čitav zaplet oko brata i sestre sa sve sestrinom veridbom i kasnijom sudbinom koja je postavljena prilično naivno.
Čini se da Han-min Kim za razliku od svog prethodnog filma PARADISE MURDERED nije radio puno na tome da stvari budu postavljene originalnije, čak ni da se drama više organski razvija, bez velikih skokova između situacija. Otud se film zapravo svodi na nekoliko potera a razvoj likova i priče je dat u skokovima koji su rešeni natpisima.
Pitanje razvoja likova i stvaranje autentične drame razdvaja ovaj film od velikog utiska koji je mogao da postigne. Doduše, moguće je da cut od 128 minuta sadrži nešto čega nema u ovom "zapadnom" od 122 premda sumnjam da tih šest minuta čine prelomnu razliku na nivou postupka.
U svakom slučaju Han-min Kimu treba prići sa velikom pažnjom.
* * 1/2 / * * * *
Han-min Kim uspeva da akciju postavi vrlo zanimljivo, drugačije od tipičnih japanskih ili hongkonških akcijaša smeštenih u ovu epohu. Han-min Kim nije razigran i "natprirodan" kao hongkonški wuxia filmovi, niti je statičan kao japanski, već nalazi dobar balans, ali u tom balansu je svakako bliži Japancima i naslovima kao što je SHOGUN LEMITSU NO RANSHIN Yasuo Furuhate. Ono zde nailazi na probleme to je podela u kojoj je glavni junak verovatno najslabiji i najmanje upečatljiv glumac i čitav zaplet oko brata i sestre sa sve sestrinom veridbom i kasnijom sudbinom koja je postavljena prilično naivno.
Čini se da Han-min Kim za razliku od svog prethodnog filma PARADISE MURDERED nije radio puno na tome da stvari budu postavljene originalnije, čak ni da se drama više organski razvija, bez velikih skokova između situacija. Otud se film zapravo svodi na nekoliko potera a razvoj likova i priče je dat u skokovima koji su rešeni natpisima.
Pitanje razvoja likova i stvaranje autentične drame razdvaja ovaj film od velikog utiska koji je mogao da postigne. Doduše, moguće je da cut od 128 minuta sadrži nešto čega nema u ovom "zapadnom" od 122 premda sumnjam da tih šest minuta čine prelomnu razliku na nivou postupka.
U svakom slučaju Han-min Kimu treba prići sa velikom pažnjom.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment