Sunday, May 6, 2012

THE EAGLE

Sa određenim zakašnjenjem sam pogledao THE EAGLE Kevina Macdonalda, ekranizaciju omladinskog romana EAGLE OF THE NINTH Rosemary Sutcliff koju je adaptirao Macdonaldov redovni saradnik Jeremy Brock. THE EAGLE je čudan film pošto je s jedne strane vrlo simpatičan i u sebi nosi jednostavnost B-filma, dok s druge u njemu provejava utisak kao da je Macdonald reditelj koji je sklon da stvari šire sagledava. Međutim, kada se sve uzme u obzir, THE EAGLE po mom dubokom uverenju u sebi pre svega nosi ambicije B-filma smeštenog u epohu koja je doduše skoro imala i vrlo skupe reprezente. Ipak, pojednostavljeni odnosi, vrlo direktna priča o prijateljstvu & junaštvu, to sve sugeriše B-pristup.

Otud Macdonaldov dosta uopšten rediteljski postupak ne odgovara ovakvom materijalu koji bi morao da ima više intenziteta i fokusa, naročito jer ima tačan fokus na određeni segment sveta kojim se bavi. Tim pre me je iznenadilo koliko je THE EAGLE zapravo vrlo dinamičan film što se od ovakvog postupka ne bi očekivalo. Posle KING OF SCOTLAND sa kojim je pokazao potencijal, Macdonald je jako podbacio sa STATE OF PLAY i THE EAGLE još uvek nije film u kome se potvrdio ali u njemu se svakako bolje snašao. Reklo bi se da Macdonaldu više odgovaraju priče sa manje dešavanja i da su mu one, paradoksalno, dinamičnije od onih sa više.

U odnosu na CENTURION, THE EAGLE je ipak za čitavu klasu iznad. Iako su u suštini oba naslova B-filmovi, i uprkos tome što bi Marshall po definiciji trebalo da se bolje snalazi u takvim okolnostima, Macdonaldov film je znatno snažniji.

THE EAGLE je slikao Antony Dod Mantle, Boyleov DOGME saradnik i film je prilično zgodno slikan. Budžet i koncept filma nisu dozvoljavali previše vizuelnog spektakla, ali Dod Mantle izvlači dosta iz šuma i gora po kojima su snimali.

U svakom slučaju, THE EAGLE je film sa problemima ali i sa prilično zdravim osnovama.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment