Tuesday, January 20, 2009

DEAD END DRIVE IN

Pogledao sam DEAD END DRIVE IN Brian Trenchard Smitha.

Ovaj film se smatara postmodernom krunom Ozploitationa i na neki način zaista jeste apartan naslov u tom kontekstu. Nastao je kao Trenchard Smithova reakcija na prelza exploitationa iz bioskopa na video, međutim, ruku na srce, daleko je ovaj film od bilo kakvog omaža drive-inu iako je svojim većim delom smešten na tu lokaciju.

Sam exploitation element filma u vidu akcionih scena, tuča i golotinje, sveden je na minimum. U suštini, ovo je politički film, ekranizacija stare metaforične priče o radnom logoru u kome su nacisti shvatili da će lakše držati zarobljenike ako oni misle da su slobodni. Tako je i ovd drive in u koji su mladi autsajderi namamljeni u stvar koncentracioni logor u kome se okuplja mladež sa kojom društvo nema šta da radi i kafkijanski preokreti ih zadržavaju na tom mesto zauvek a establišment im uz pomoć zlog kinooperatera potura šund filmove (prikazuju se Trenchard-Smithov TURKEY SHOOT i MAN FROM HONG KONG kao i Wincerov SNAPSHOT i Hemmingsov RACE FRO THE YANKEE ZEPHYR), drogu a oni sami među sobom razvijaju razne podele, još dublju delinkvenciju i rasizam.

Iako su razne antiestablišment emocije svojstvene exploitation filmovima, one su jako retko ovoliko politički osmišljene kao u ovom Trenchard-Smithovom filmu i sasvim je nesumnjivo da su one bile osnovni motiv za snimanje ovog filma.

Uostalom, ovo je film koji u suštini čak i nema happy end. Ne želim da spoilujem ali mislim da rasplet događaja među junacima ima vrlo neočekivan razvoj, iako film nema nikakav twist ending.

Trenchard-Smith uspeva da izgradi sporadično vrhunski suspense na bazi tog celog kafkijanskog, košmarnog, zapleta, ali ima i nekoliko odlično realizovanih scena čistog fizičkog stealth suspensea.

Hardverski gledano, sa gomilom nabudženih kola, apokaliptičnom atmosferom i sl. DEAD END DRIVE IN liči na tipičan Ozploitation. Ipak, iako nije vrhunski predstavnik ovog talasa, to ostaje George Miller (hteli mi to ili ne), svakako stoji kao možda i najintrigantniji naslov iz non-exploitation vizure koji svoje mesto svakako može imati u nekim političkim studijama filma.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment