Sunday, May 9, 2010

METROPIA

Pogledao sam film METROPIA Tarika Saleha. Kad sam pročitao sinopsis i video da je Zentropa producent pomislio sam da sam taj film već gledao ali na kraju sam shvatio da sam ga pomešao sa filmom ONE POINT O sa Jeremy Sistom koji je producirala ZentAmerica ali u kome takođe igra Udo Kier.

Oba se bave temom teskobne egzistencije kafkijanski koncipiranog službenika u antiutopijskim okolnostima s tim što je METROPIA animirani film koji ima dosta zanimljiv vizuelni koncept u kome se pravi kolaž između animacije i snimljenog detalja, ali nažalost to ne prati i pričom koja je konfuzna, prilično već prevaziđena po svojim stilskim i ideološkim implikacijama i nedovoljno dinamična da bi održala pažnju pri tako radikalnom vizuelnom konceptu u kome se prožimaju animacija, kolaž i karikatura.

Film je očigledno imao velike pretenzije na indie tržištu o čemu govori podela među onima koji su pozajmili glasove a tu se mogu naći Vincent Gallo, Juliete Lewis, Stellan Skarsgaard i Udo Kier. Mđutim ta američka vokalna podela samo doprinosi konfuziji u priči koja je toliko oslonjena na Evropu.

U svakom slučaju, iako je već ranije bilo sličnih evropskih naslova kao što je recimo FREE JIMMY, METROPIA eventualno zalužuje pažnju kao informacija za fanove animacije i profesionalce.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment