Monday, December 21, 2009

ULOGA MOJE PORODICE U SVJETSKOJ REVOLUCIJI

U periodu posle izvanrednih MALIH VOJNIKA sa kojima se plasirao do Kana, Čengić je na tragu Makavejeva i Žilnika snimio film ULOGA MOJE PORODICE U SVJETSKOJ REVOLUCIJI. Ovaj film smo gledali komisijski Macavity, Leon Zoldar i ja, a oni su čitali i roman ranije (nasuprot mene koji sam samo gledao film) i kažu da film gotovo nema veze sa romanom.

I Čengić je snimio makavejevljevsko iživljavanje što kraja nema a ni početka. Svakako je reč o provokaciji, a makavejevljevski kredibilitet brani angažovanjem Branka Vučićevića kao scenariste i spiritus movensa. Međutimm za razliku od Maka, Čengić ima problem u tome što u izvesnom smislu on naprosto ima potrebu za nekom narativnom logikom jer ipak dolazi iz jednog strejt doživljaja filma kao storytellinga, i onda za razliku od Maka ostaje na pola puta.

U tom smislu, meni je i dalje u Čengićevom opusu kao ključni naslovi izdvajaju MALI VOJNICI i PISMO GLAVA a oba su realistički filmovi.

Simpatičan detalj jeste to što je ULOGA neka vrsta mjuzikla u kome je Korni Grupa pružili soundtrack. Ipak, ta stvar nije dovedena do svoje krajnje kenrussellovske konsekvence. Iako bi se mogle praviti neke paralele između Makavejeva i Kena Russella, ipak je ULOGA možda najbliže što je kod nas snimljeno najrazuzdanijem Russellu.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment