Monday, December 14, 2009

MESSAGES DELETED

Pogledao sam MESSAGES DELETED Roba Cowana čiji je osnovni hook to što je reč o novom scenariju Larry Cohena. Uprkos Larryjevoj hiperprodukciji, svaki njegov rad je uvek vredan pažnje. Uprkos naslovu i telefonskoj sekretarici kao važnom delu plota, MESSAGES ipak nije film iz telefonske PHONE BOOTH-CELLULAR faze već je više reč o filmu koji se bavi prirodom filmmakinga, slično Cohenovom SPECIAL EFFECTS. Dok se EFFECTS bavio pozicijom reditelja, MESSAGES se bavi pozicijom scenariste, pisanja i interpretira sve to u jednom hitchcockovskom ključu.

Relativno odustvo inspiracije, Cohen majstorski nadoknađuje time što se fokusira na potpunu dekonstrukciju i praktično preuzimajući jedan klasičan hitchcockovski zaplet o nevino optuženom čoveku, jednu već dosta korišćenu formulu, razvoj karaktera bazira na diskusijama o scenaristici. Štaviše, kada se ne dešava zaplet, pošto je film o profesoru screenwritinga, dijalozi su uglavnom neka vrsta analize i predavanja na temu klišea i dramaturgije. To je zaista dosta dobar način da se prikrije autosrka istrošenost.

U pedagoškom smislu, Cohen u ovom filmu ne pruža ništa novo, ovo nije film PLAYERovog zamaha. Ipak, iako se bavi svetom scenarija, nije film isključivo za buffove, kada komentariše filmove koristi se vrlo poznatim primerima i vrlo je pitak.

Cowanova egzekucija je u maniru B-filma, na razmeđi VHS i DVD faze. Po produkcionom profilu, MESSAGES DELETED je na liniji MISBEGOTTENa, recimo, s tim što je MISBEGOTTEN bolji film, naročito zbog ubedljivijeg scenarija i Lesterove superiorne režije.

To ne znači da je MESSAGES DELETED slab scenario, već bih pre rekao da je reč o hitchcockovskoj igrariji kojoj je potreban bolji reditelj od Cowana. Matthew Lillard na svu sreću uopšte nije loš leading man i uopšte nije suviše goofy (a to me je plašilo) a i kad jeste goofy to je sasvim u liku. Nažalost, isto tako mora se zabeležiti da se Deborah Kara Unger malo zbabila, ali to je u redu jer ni ne pokušava da se pravi da je mlada. Kara je sada zrela za Mehmeta.

MESSAGES DELETED je tip filma koga je sve manje, a to je B-krimić, sa old school postavkom, jednostavnošću, lišen velikih pretenzija, na liniji onoga što je za kabl ili VHS radio Lester. Cowan i Gohen su sjajno popunili tu prazninu, a što je još važnije, ovog puta Cohen nije podvalio slab skript, ovaj tejkst je sasvim mogao završiti u nekom manjem major filmu.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment