Sunday, October 6, 2024

AZRAEL

Samara Weaving ne samo da je snimila neke jako drage horore već je uspela da izgradi jednu veoma jasnu poetiku dinamičnog, fizički zahtevnog, propulzivnog, kinetički jakog filma strave u kom voli da se odmeri.

Brian Duffield je pisao njenu star making rolu u filmu THE BABYSITTER i nedavno je snimio horor bez reči, ali i bez Samare. Samara je sada u Estoniji, sa velikim uplivom lokalnog znanja, snimila nešto slično, doduše sa američkim rediteljem koji je nekada bio fanboy E. L Katzom.

Hvala estonskom narodu što nam je pokazao da sjajna zvezda ispred kamere kao Samarinska, i ljudi iz kamere koji evidentno nisu moroni, mogu da daju rezultate. AZRAEL je efikasan, jednostavan i elegantan, krvav i uzbudljiv film potere u kome junakinju grupa ljudi u postapokaliptičnom (u stvari u post-Rapture) svetu šume želi da žrtvuje a onda im ona pobegne i odluči da se osveti usput otkrivajući tajnu njihove muke i obožavanja.

E.L. Katz nije Mel Gibson i ovo nije APOCALYPTO, ali je jedna mala džepna verzija sličnog senzibiliteta. Ne poredim, niti je to moguće, ali teško je pomisliti da Katz nije duboko u sebi pred spavanja pomišljao da pravi nešto slično.

Mahom evropska ekipa pokazala je kompetenciju i žar u izvedbi žanrovskih figura, omogućivši da ovaj film koji nema velike pretenzije ispuni svaku od njih, bez većh teškoća.

Rečju, zavidim svima onima koje gledanje AZRAELa tek čeka jer ovako malo ali pročišćeno gledalačko iskustvo ne srećemo često.

* * * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment