Posle gledanja filma INXEBA moram priznati nisam očekivao da će John Trengove snimiti nešto zanimljivo.
Za razliku od INXEBAe koji je imao jako dobro zamišljen koncept a slabu realizaciju, MANODROME je holivudski debi koji je jači u realizaciji nego u konceptu, odnosno Trengove ga ostavlja u mnogim aspektima nedorečenim, što meni nije smetalo, ali verujem da ima kome će da smeta.
Dok je INXEBA bio dosta klasičan LGBT+ film sa dobro zamišljenom premisom. MANODROME sako izuzmemo jednu zaista briljantnu scenu gej intimnog susreta, zapravo nije u svojoj osnovi LGBT+ film i na neki način možemo reći da se primarno bavi ispitivanjem "toksičnog maskuliniteta".
Jesse Eisenberg igra glavnu ulogu i on se zapravo vraća toj temi posle THE ART OF SELF-DEFENSE Rileya Stearnsa, s tim što je ovo film u kom humor proističe više iz situacija nego i otvorenije komedije.
Eisenberg igra nezadovoljnog, blago drogiranog tabletomana koji vozi Uber i čeka bebu sa svojom devojkom, a jedini "lični prostor" ima u teretani koju svakodnevno posećuje. Primetivši da je u maleru i minusu sa parama, prijatelj mu predlaže da upozna grupu ljudi koji su njemu pomogli da se izvuče, i tu upoznaje komunu muškaraca koji su se okrenuli celibatu, žive u komuni i duboko su zagazili u manosphere. Oni nisu fight club, nisu teroristi, nisu rasisti, ali jesu poprilično off u odnosu na društvo koje ih okružuje a na glavnog junaka definitivno ne vrše povoljan uticaj te je pitanje trenukta kada će se on latiti pištolja i pokušati da bude snažni pravednik, u tome svemu naravno ispavši još slabiji nego što je mislio.
John Trengove i direktor fotografije Wyatt Garfield prave jednu efektnu i visokoestetizovanu celinu. Film je jako vešto snimljen i sjajno izgleda, a Jesse Eisnberg nosi sve na vrlo snažan način, uspevši da se nekako fizički pretvori u nezgrapnog nesrećnika koji ne može da nađe svoj mir. On je u centru svega, a Odessa Young kao devojka mu pruža podršku dok su ostali pripadnici ekipe koju predvodi Adrien Brody pre svega neka vrsta još dublje podrške.
MANODROME je oko nekih aspekata glavnog lika i situacije u kojoj se našao kriptičan. Ima i čudna scena kada u staračkom domu sretne kuvara kog igra Gheorghe Muresan, koja je prosto weird mada se nadovezuje na metaforu diva koja se provlači kroz film, tako da nije bez vezanosti za nešto što je uvedeno barem kao detalj. Ukupno uzev, meni to nije remetilo osnovnu celinu, i tu atmosferičnu postavku koja se nalazi na ničijoj zemlji između realnosti i košmara.
MANODROME svakako zaslužuje da mu se uradi nova inspekcija posle nekog vremena.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment