Sunday, May 7, 2023

ONE RANGER

Jesse V. Johnson vratio se u prošlost i odlučio da napravi jedan miks starih filmova u novom ruhu, recimo da prepakuje BRANNIGAN i HENNESSY u nešto što asocira na EXTREME PREJUDICE. Zvuči zanimljivo ali nažalost, Jesse nema taj senzibilitet, on je ipak druga liga DTV poslenika i ne treba da se pravi da je nešto više od toga čak i kada na raspolaganju ima imena kao što su Thomas Jane, John Malkovich i Dominique Tipper.

Thomas Jane igra teksaškog rendžera koji savlada bandu jednog irskog teroriste koja je posle pljačke banke bežala u Meksiko i onda potom kada ode da ga uzme za ekstradiciju od Federalesa upada u nevolje koje će ga povući na interkontinentalnu avanturu.

Jane i Tipper se znaju iz serije EXPANSE i ona se dobro snašla kao agentica britanske tajne službe, međutim London u koji rendžer stiže nedovoljno liči na London. Ako je jedan od mnogih problema filma BRANNIGAN bio taj što London u njemu izgleda kao razglednica i što Wayne nekako sve poslove obavlja na mestima koja su nam vrlo sugestivna, ovde imamo dolazak u London u kom ne vidimo apsolutno ništa, kao što nemamo nikakav culture clash. Isto važi i za prikaz ukrajinskih kozaka koji deluje parodično, i čak i ako mogu da razumem intenciju da se svemu da neki špageti-šmek, opet je bezveze.

Verujem da bi ovaj film imao malo više smisla da ga je kao BRANNIGAN režirao Britanac, a poželjno bi bi bilo majstor ranga Douglasa Hickoxa, a ovako sa Johnsonom, sniman ko zna gde i ko zna kako, istovremeno deluje bolje od prosečne ponude jer nešto pokušava ali nešto slabije jer se ne drži onoga što najbolje zna.

Jesse V. Johnson je oduvek bio DTV klasicista, njegovi filmovi su sirovi i ne naročito maštoviti u realizaciji, ne trude se mnogo da liče na neki gloss savremenog bioskopa i televizije i to je ovde moglo biti bolje iskorišćeno ali nije.

Walter Hill je snimio RED HEAT kao dekadentan zaključak jedne svoje faze, snimio je konačno i EXTREME PREJUDICE. Johnson je krenuo da se pravi pametan na tragu starog majstora ali nije uspeo.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment