Adil El Arbi i Bilall Fallah posle BAD BOYS FOR LIFE a pre BATGIRL koju nikada nećemo videti snimili su film REBEL koji je krenuo od zanimljive ideje ali je rezultirao jednim loše shvaćenim pokušajem da se kroz neke arty intervencije "prevaziđe" žanr ratnog ili akcionog filma.
Naime, El Arbi i Fallah su snimili jednu relativno konvencionalnu storiju o mladom Belgijancu koji beži u Siriju da ne bi pao za dilovanje a onda na teritoriji gde je radio kao humanitarni radnik biva priveden u ISIS i polako od video snimatelja, nevoljno postaje i protagonosta videa, usput dobija nevestu, pokušava da je spase kada bi drugari iz jedinice želeli da je dele sa njim, i na kraju na bazi njegovog učešća mame i njegovog malog brata da se pridruži.
Dakle, to je jedna dosta konvencionalna ratna akciona melodrama, ali El Arbi i Fallah pokušavaju da je dignu na arty nivo tj. da ubace neke elemente mjuzikla gde glavni junaci zapevaju ili zarepuju u kadru, na način na koji su to El Arbi i Fallah videli u seriji EUPHORIA.
Međutim, nisu uspeli da valjano integrišu taj detalj. Prvo, tih scena ima premalo, javljaju se retko i nisu dosledno dijegetički definisane, i otvaraju čitav niz pitanja, nažalost bez zadovoljavajućeg odgovora. Taj dodatak nije zaživeo i to je ozbiljna intervencija, međutim, ne bi ni on toliko smetao da zapravo film u najvećem svom delu nije samo solidno realizovana ali isprazna dvočasovna priča koju smo već videli u mnogo veštijim izvedbama.
Možda bi taj osrednji film delovao bolje da nije bilo ove inovacije. Možda bi sa više inovacija a manje osrednjosti, čak i sa ovako pogrešno shvaćenom tehnikom osvežavanja žanra bio bolji. Jedino što definitivno ne valja jeste film koji smo na kraju dobili. Naprosto, El Arbi i Fallah, kako rekoh onomad kad sam pisao o BLACKu, misle da su Braća Hughes, ali šta možemo, nisu. Ono što jesu, nije samo po sebi loše. Neka u tome prosto istraju.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment