A DEGREE OF MURDER Volkera Schloenorffa namerno upisujem pod engleskim naslovom a ne nemačkim MORD UND TOTSCHLAG jer sam ga gledao u engleskoj adaptaciji dijaloga na kojoj je radio i sam reditelj. Ova produkcija Verhoevenovog stalnog saradnika Roba Houwera donela je evropski koprodukcioni milje, ali priča je lokalna, bez ustupaka sem u sastavu ekipe, i tu je negde i krenulo prelivanje iz Schloendorffovih u Verhoevenove timove gde je najpoznatije ime naravo Jost Vacano.
Vacano nije snimao ovaj egzistencijalistički krimić o mladoj ženi koji ubija svog ljubavnika i pronalazi drugog da joj pomogne da se reši leša. Iako Schloendorff tehnički nikada ne izađe izvan okvira realizma, ovaj film u sebi nosi dozu egzistencijalističkog apsurda u priči o uklanjanju leša koja je samo jedan od elemenata filma koji "govori o mnogo toga".
Otud A DEGREE OF MURDER je krimić koliko i Dostojevski ili Camus, a može se naslutiti da je ovaj drugi bio značajna inspiracija za nastanak ovog filma.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment