ANOTHER HAPPY DAY Sama Levinsona je prvi celovečernji film u njegovom opusu. Reč je o mladalačkom ostvarenju koje je snimio sa nekih 25 godina i u njemu je ipak najavio ono čime će se baviti u svojim za sada najznačajnijim delima, filmu ASSASSINATION NATION i seriji EUPHORIA. To su teme bilesti zavisnosti, odrastanja, disfunkcionalnih porodica, i on smešta svoj debi u taj milje, a Ezra Miller definitivno tumački jednog prototipskog junaka za njegove kasnije radove.
Ovog puta reč je o skupu disfunkcionalne porodice povodom venčanja i to je već dosta korišćena matrica u američkom nezavisnom filmu. Ovu premisu i okolnosti viđali smo puno puta do sada, ali kod Levinsona, ona dobija posebnu vrstu dinamike jer se smenjuju tenesivilijamsovski verbalni dvoboji sa introspektivnim i atmosferičnim pasažima, uvodi se video kamera kao dodatni faktor, premda na upadljivo old school način i daleko od onoga što intermedijalnost predstavlja danas u Levinsonovom opusu, a glumačka ekipa je zanimljivo izabrana i sa nekoliko faca koje ne vidimo često, tipa George Kennedy u ulozi dementnog dede na samrti.
Temeljni likovi su Ezra Miller i Ellen Barkin kao njegova majka i oboje su odlični. Možemo reći da oni nose film, a sporedne uloge igraju Ellen Burstyn, Demi Moore i Thomas Haden Church od kojih Ellen Burstyn ima najbitniji doprinos.
ANOTHER HAPPY DAY je neobično zreo film za jednog tako mladog autora kao što je Sam Levinson. U entropiji američke indie produkcije mogao je biti i priznatiji, ali i manje priznat, prosto proliferacija ovakvih naslova je dosta jaka. U svakom slučaju, kada se sagledava iz današnje vizure, kao debitantski rad jednog uzbudljivog autora, ovaj film ima itekako smisla i prepoznaju se neke poetičke pretpostavke koje će se kasnije razvijati.
* * * / * * * *
Friday, February 5, 2021
ANOTHER HAPPY DAY
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment