Tuesday, December 24, 2019

UNCUT GEMS

Benny i Josh Safdie su posle uspeha filma GOOD TIME pod Scorsesovim pokroviteljstvom snimili film UNCUT GEMS sa kojim su na neki način uspeli da izbiju u samu prvu ligu prestige reditelja. Jedna od taktika bio je angažman Adama Sandlera da se okuša u “ozbiljnoj” ulozi gde bi mogao pretendovati na “oskara” od kog se jako udaljio otišavši da radi komedije za Netflix, što je već poprilično iziritiralo Holivud u odnosu na njega.

Dakle, UNCUT GEMS puca visoko a Sandler je tu balvan koji probija eventualne prepreke da se uđe u ozbiljnu konverzaciju.

Nažalost, sam film ima jedan jako ozbiljan problem a to je da osnovna priča, kao u slučaju GOOD TIMEa, nažalost nije preterano zanimljiva, s tim što je tamo bila kudikamo zanimljivija.

Howard Ratner, glavni junak kog igra Adam Sandler je ona vrsta iritantnog oportuniste i gubitnika koji upada u nevolje zbog nekontrolisanog klađenja i sumnjivih poslovnih poteza, ljubavnice koju izdržava uporedo sa poorodicom i generalno zbog ponašanja koje filmske likove od kada je sveta i veka vodi ka dnu.

Safdiejevi pokušavaju da da pojačaju taj prestige aspekt priče time što film smeštaju u “realnosti”, i naseljavaju ga poznatim ličnostima koje igraju same sebe, Tako Kevin Garnett igra samog sebe u roli koja u pogledu “dekonstrukcije” podseća na ENTOURAGE i role koje su tamo ostvarivale poznate ličnosti. Međutim, takav zahvat u spoju sa altmanovskim govorom uglas, kamerom koja je malo pokretna, malo nije, ali izbegava da estetizuje stvari, stvara utisak da ovaj film žestoko pokušava da bude ozbiljan i ambiciozan.

Međutim, osnovna ideja oko koje je građen je jezivo potrošena i film je zbog nje odbojan iako bi odbojnost trebalo rezervisati za likove i situacije a ne za sam film.

UNCUT GEMS želi da bude svež ali nažalost osnov mu je previše bajat da bi to uspeo i zato je ovo tek delimičan uspeh od kog će svi imati koristi jer su uspeli da prodaju foru. Ali, nažalost ovde čak ni Sandler ne pokazuje nešto što o njemu već nismo znali. 

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment