ONE WAY STREET je bio prvi film Huga Fregonesea u Holivudu. Kada je iz Argentine došao u Holivud uspeo je da debituje kao reditelj tek tokom svog drugog ugovora. ONE WAY STREET je zanimljiv B-film, noir sa James Masonom o velegradskom lekaru koji odlučuje da preotme devojku i plen iz pljačke od svog kilenta, kriminalca čije saradnike leči posle ranjavanja u pljačkama.
Lekar beži sa plenom u Meksiko i tamo se nastanjuje u provinciji gde započinje lekarsku praksu pod okriljem crkve. Međutim, ni izvan velegrada on ne uspeva da pronađe svoj mir i odlučuje da se nekako organizuje i raskrsti sa kriminalcima od kojih beži.
Fregonese se podjednako dobro snalazi i u noir i vestern ključu, odnosno i u mračnom gradskom ambijentu i u osunčanoj meksičkoj pastorali, a na kraju krajeva Fregonese je u svojoj karijeri upravo najviše i radio u ta dva žanra, premda nešto značajnije u vesternu.
Ipak, vrlo je zanimljiva ta mešavina noira i vesterna i kao imaginarijuma i kao vrednosnog sistema u svojevsnom strukturalnom triptihu gde film započinju i zaključuju noir deonice, savršeno simetrične a u sredini se nalazi vestern. Fregonese uspeva da ujednači rediteljski postupak i postigne balans između tih segmenata, egzekucija je vešta, efikasna, energična i maštovita, nudeći svu voltažu koju može da proizvede B-film tog vremena.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment