Pogledao sam EL DESCONOCIDO Danija de la Torrea, napeti španski triler posle kog de la Torre bez ikakve sumnje može da se pridruži Jaume Collet Serri u Holivudu a nema razloga da to uskoro i na uradi. Reč je o high concept trileru kakav je pre desetak godina bio glavni holivudski trend u vreme kada je Larry Cohen doživeo svoj revival, ali de la Torre mu daje onu svežinu koji donosi reditelj koji tako nešto radi prvo put i raspoložen je da se dokazuje.
Direktor fotografije Josu Inschaustegui pružio je ključni doprinos ovom filmu kroz orkestraciju izvarnednih i vrlo složenih pokreta kamere koji svemu daju naročit efekat i povezuju likove i ambijente na vrlo ekspreisvan način, efektivno “uvećavajući” ovu u osnovi vrlo kamernu postavku. Jose Inschastegui je jedno od prvih imena među snimateljima novog žanrovskog filma i zapazio sam njegov doprinos u nekoliko naslova. U EL DESCONOCIDO njegova fotorgrafija uspeva da istovremeno bude visokoestetizovana i vrlo energična, da postiže i atmosferu i osećaj fetišizacije prizora a nema puno direktora fotografije koji uspevaju da postignu takav balans i da ga održe konzistentno kroz ceo film.
Dani de la Torre u glavnoj ulozi ima Luisa Tosara koji je obeležio nekoliko meni vrlo dragih španskih žanrovskih filmova plus je igrao Archanglea De Montoyu u Mannovom MIAMI VICEu. Tosar ima rugged personu koja može potpuno ubedljivo da isprati i lik korodiralog poslovnog čoveka i oca porodice koji može da izgradi autoritet i u izvesnom smislu ovaj film nije bio showcase za njega ali je itekako bio potvrda koliko su velike njegove mogućnosti da iznese ulogu antiheroja i bude svojevrsni španski Vincent Cassel.
U pojedinim scenama de la Torre nudi vrlo sirovu, iznenađujuće tvrdu inscenaciju, pre svega u pogledu tretmana kaskadera, a izvrsno barata raspoređivanjem akcenata i intervala.
EL DESCONOCIDO najmanje originalnosti donosi u pogledu scenarija, premda pisac Alberto Marini koji potpisuje izvanredni Balaguerov MIENTRAS DUERMES uspeva da napravi funkcionalan predložak u svim onim fundamentalnim aspektima i da se nametne kao prvo pero savremenog španskog žanrovskog fllma, naročito od kada je M ateo Gil prešao u režiju.
EL DESCONOCIDO ćemo na velikom ekranu moći da pogledamo na FESTu i ko ga ne ulovi do tada, neka povede računa.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment