Monday, January 25, 2016

EL DESCONOCIDO

Pogledao sam EL DESCONOCIDO Danija de la Torrea, napeti španski triler posle kog de la Torre bez ikakve sumnje može da se pridruži Jaume Collet Serri u Holivudu a nema razloga da to uskoro i na uradi. Reč je o high concept trileru kakav je pre desetak godina bio glavni holivudski trend u vreme kada je Larry Cohen doživeo svoj revival, ali de la Torre mu daje onu svežinu koji donosi reditelj koji tako nešto radi prvo put i raspoložen je da se dokazuje.

Direktor fotografije Josu Inschaustegui pružio je ključni doprinos ovom filmu kroz orkestraciju izvarnednih i vrlo složenih pokreta kamere koji svemu daju naročit efekat i povezuju likove i ambijente na vrlo ekspreisvan način, efektivno “uvećavajući” ovu u osnovi vrlo kamernu postavku. Jose Inschastegui je jedno od prvih imena među snimateljima novog žanrovskog filma i zapazio sam njegov doprinos u nekoliko naslova. U EL DESCONOCIDO njegova fotorgrafija uspeva da istovremeno bude visokoestetizovana i vrlo energična, da postiže i atmosferu i osećaj fetišizacije prizora a nema puno direktora fotografije koji uspevaju da postignu takav balans i da ga održe konzistentno kroz ceo film.

Dani de la Torre u glavnoj ulozi ima Luisa Tosara koji je obeležio nekoliko meni vrlo dragih španskih žanrovskih filmova plus je igrao Archanglea De Montoyu u Mannovom MIAMI VICEu. Tosar ima rugged personu koja može potpuno ubedljivo da isprati i lik korodiralog poslovnog čoveka i oca porodice koji može da izgradi autoritet i u izvesnom smislu ovaj film nije bio showcase za njega ali je itekako bio potvrda koliko su velike njegove mogućnosti da iznese ulogu antiheroja i bude svojevrsni španski Vincent Cassel.

U pojedinim scenama de la Torre nudi vrlo sirovu, iznenađujuće tvrdu inscenaciju, pre svega u pogledu tretmana kaskadera, a izvrsno barata raspoređivanjem akcenata i intervala.

EL DESCONOCIDO najmanje originalnosti donosi u pogledu scenarija, premda pisac Alberto Marini koji potpisuje izvanredni Balaguerov MIENTRAS DUERMES uspeva da napravi funkcionalan predložak u svim onim fundamentalnim aspektima i da se nametne kao prvo pero savremenog španskog žanrovskog fllma, naročito od kada je M ateo Gil prešao u režiju.

EL DESCONOCIDO ćemo na velikom ekranu moći da pogledamo na FESTu i ko ga ne ulovi do tada, neka povede računa. 

* * * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment