Pogledao sam EXTINCTION Miguela Angela Vivasa, ekranizaciju romana Juana de Diosa Garduna koju su napisali sam reditelj i Alberto Merini, prvo pero savremenog španskog žanrovskog filma. Reč je o španskom filmu na engleskom jeziku koji je sniman u Španiji i Mađarskoj. Među producentima nalazi se i Jaume Collet Serra, verovatno trenutno najuspešniji i najkonzistentniji španski reditelj u Holivudu.
U glavnim ulogama pojavljuju se iskusni profesionalci Jeffrey Donovan i Matthew Fox a za ulogu devojčice je dobro kastingovana Quinn McCoigan. Sa ovakvom kompaktnom podelom Vivas uspeva da napravi osećaj kao da gledamo američki film i da se bez ikakvih problema obrati ne samo najvećem svetskom već i globalnom tržištu. U svetu žanrovskog filma, film na engleskom kao i film smešten u Ameriku još uvek imaju ogromnu prednost u plasmanu. EXTINCTION bez ikakvih problema postiže efekat punokrvnog američkog filma, i to vrlo vešto, zahvaljujći kamernoj postavci, malom broju glumaca i scenografiji koja je poktrivena snegom,
Vivas i direktor fotografije Josu Inschaustegui grade odličnu atmosferu u enterijerima izolovanih kuća u kojima posle energičnog uvoda zatičemo preživele posle velike zombi zaraze. Vidimo da dve kuće preživelih ne govore, s tim što je spihološka stabilnost na mnogo višem nivou u kući gde žive otac sa kćerkom nego u onoj gde živi usamljeni čovek sa kojim očigledno postoji nekakva prošlost.
Zalihe su na izmaku ali su i žrtve zombi virusa mutirale u pravcu nečega što bi recimo bili sjajni monstrumi u I AM LEGEND, dakle novi soj agresivnih zombija koji u sebi nemaju skoro više ništa ljudsko a čiji ugriz više nije virulentan.
Dramatičan sukob sa jednim od evoluiralih zombija tera dve kuće da se ponovo ujedine, suoče sa zajedničkom prošlošću a možda i pokušaju proboj do hipotetičke ljudske naseobine prema kojoj niko nije hteo da pođe zbog skepse koju osećaju.
Film donosi dosta napetosti i obračuna sa zombijima, međutim osnovno gradivo filma je odnos među likovima, napeti međuljudski odnosi, i jako je važno to što Vivas odlično prožima osnovno tkivo melodrame sa zombi saspensom i obračunima. Film je u tom pogledu vrlo konizstentan i nasilje uglavnom uspeva da se javi kao logičan produžetak “mirnih” dešavanja.
Uprkos tome što na kraju EXTINCTION zapravo vrlo dosledno prati sve ključne tačke i obavezne figure survival trilera, ovo je film koji umnogome osvežava žanr, uvodi neka nova rešenja a neke neophodne segmente podiže na viši nivo i nudi upravo ono što bi ovakve produkcije i trebalo da pruže pomak unutar dela koje se obraća žanrovskoj publici sa u osnovi konvencionalnim zahtevima.
Otud je EXTINCTION jedan od filmova koji su znatno bolji od prijema koji im je priređen.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment