Pogledao sam DEADLOCK Rolanda Klicka, film koji važi za jedan od omiljenih Alejandra Jodorowskog. Kako moj ukus nije blizak Jodorowskom, svakako nisam u prilici da prepoznam šta je on tačno video u njemu. DEADLOCK ima u sebi nešto iracionalno, pre svega na nivou vođenja priče, i u duhu onog bordvelovskog opisa art filma. Međutim, isto tako sniman je na izuzetno živopisnoj lokaciji pustinje Negev u Izraelu, i ona stoji kao nedefinisano mesto “rudnika” u kome se lokalni zaposlenik i dvojica počinilaca nauspele pljačke bore oko kofera sa novcem.
DEADLOCK se kreće linijom između egzistencijalističke drame i psihodeličnog vesterna, ali Klick nikada ne ispušta iz ruku svoj karakteristično intenzivan pristup inscenaciji a ovoga puta sama surova lokacija postaje jedan od protagonista.
U određenom smislu, kroz referencu na vestern i na filmove smeštene “južno od granice” kao što je recimo TREASURE OF SIERRA MADRE, DEADLOCK se lako kvalifikuje kao jedan od efektnijih primera nemačke euroamerikane. Ali, tu je i vrlo dosledan arty pristup na nivou odnosa prema narativu koji svemu daje dodatni sloj.
Nedostatak jače kauzalnosti i dva suvišna ženska lika svakako čine da moj prijem DEADLOCKa bude unekoliko slabiji nego u slučaju Jodorowskog.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment