Friday, April 4, 2014

ERASED

Odavno mi tako dobro nije legao neki čist akcijaš kao što je slučaj sa TAKEN rip-offom ERASED Philippa Stoelzla, filmom koji je nastao u produkciji pouzdanih euro-oportunista koji su radili mnogo manje uspešan ali produkciono slično koncipiran rip-off SAFE HOUSEa, NUMBERS STATION ali im tada ovaj recept nije profunkcionisao. A recept je jednostavan, uparvivanje talentovanih i afirmisanih evropskih reditelja repertoarskog filma koji još uvek nisu otišli u Holivud i psotali "preveliki", sa scenarijem koji podseća na skorašnji hit (ioli pogled na hit-film) i par američkih zvezda srednje kategorije.

John Cusack i Malin Akerman u svojoj saradnji sa Kasparom Barfoedom nisu imali naročito dobar scenario niti je njihov zvezdani napon dovoljno visok da parira Aaronu Eckhartu i Olgi Kuzrylenko koju je na raspolaganju imao Philipp Stoelzl. Međutim, Stoelzl je pored toga imao i bolji scenario i odlične belgijske urbane lokacije.

Scenario koji potpisuje Arash Amel oslanja se kako na TAKEN tako i na UNKNOWN, dakle i na "originalnu" sirovinu ali i na derivat, a tome dodaje i neke sastojke iz THE THREE DAYS OF THE CONDOR, u međuvremenu kanalisan kroz odličnu i nažalost ukinutu seriju RUBICON. ERASED je čist TAKENovski caper, sa ocem koji ima predistoriju rada u tajnoj službi i snalažljivu kćer tinejdžerku koju štiti od pokvarenih obaveštajaca i velike zle korporacije iz vojno-industrijskog sektora. Amel i Stoelzl rade sa polovnim delovima, tu nema nikakve sumnje, ali isto tako nema sumnje da ih poliraju do savršenog sjaja.

Stoelzl odlično snima i mirne scene i akciju. Film je visokoestetizovan, dinamičan i realističan, smešten na sjajne lokacije. Akcija je kada krene besomučna i visceralna. Ne štede se ni tela protagonista, ni vozila ni lokacije, i ERASED u tom smislu ima sve atribute A-produkcije. Da je Liam Neeson glumio u njemu sasvim sigurno bi imao široku bioskopsku distribuciju, a inače je neuporedivo kvalitetniji od nesrećnog TAKEN 2. ERASED je dakle jedan od onih rip-offova koji prevazilaze zvanične derivate koje plasiraju autori originala.

ERASED naizgled deluje kao film koji je toliko oslonjen na poznata rešenja da je u njemu nemoguće pogrešiti. Međutim, kada vidimo kako autori masovno i lako greše, onda ovaj rad treba ceniti još više.

* * * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment