Tuesday, April 26, 2011

UNSTOPPABLE

Sa zakašnjenjem sam pogledao UNSTOPPABLE Tony Scotta. Cini mi se da je ovaj film koliko god sam po sebi stajao kao solidan repertoarski suspenser, zapravo ipak znak jedne stagnacije u kojoj je Tony izgubio svoj prepoznatljvi ritam snimanja scenaristicki i stilski provokativnijih naslova poput TRUE ROMANCE, MAN ON FIRE ili DOMINO sa više generic naslovima poput DEJA VU koji ponekad postižu vrhunski rezultat kao u slucajevima CRIMSON TIDE ili ENEMY OF THE STATE.

Ipak, posle PELHAMa, sada ima UNSTOPPABLE koji se ne samo bavi slicnom temom žleznice, vec ima jednu prilicno nezanimljivu "malu" akcionu pricu, koju Tony uspeva da ucini vrednom filma, ali jednog sasvim malog filma koji pristaje nekom reditelju sa manjim ambicijama i mogucnostima za izbor projekata.

U tom smislu, cini se da je Tony i u okvirima ovog materijala mogao postici više, ali cini mi se da nedostaci u odnosu na sam materijal nisu toliko važni kao kljucni problem izbora projekta.

Ono što Tony uspeva da uvede kao novinu, iz pozicije "velikog" i moćnog reditelja, u jedan "mali" film jeste to što radi sa zvezdama ali one na ekranu nisu tretirane kao zvezda opterećene glamurom i sl. Uspeo je da ih koliko god je to moguće približi nekakvom sivilu i blue collar okruženju teme.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment