Sunday, April 17, 2011

LIMITLESS

Pogledao sam LIMITLESS Neila Burgera, snimljen po romanu Alana Glynna, i mogu reći a bi neki zlobnik ovakj film možda nazvao LIMITED i to pre svega zbog toga što je ograničen svojom ključnom premisom - a to je ideja da treba da posluži kao showcase za Bradley Coopera kao leading mana. Ceo film je pravljen sa tom idejom - da se Cooper nametne kao leading man, da podeli vreme sa de Nirom na ekranu, da bude deo jedne character-driven priče i da on nosi taj ključni karakter.

Da li je Bradley Cooper sazreo da bude leading man? Pa, i jeste i nije. U ovom filmu on nije pokazao da je glumčina kao Di Caprio ili neki drugi sličan momak iz njegove generacije, i čini se da ga LIMITLESS dovodi do granica mogućnosti u ovom trenutku, međutim, ovaj film je dobar test i skrojen je u najboljem holivudskom maniru vrhunskog profesionalizma. Dakle, Cooper je sasvim sigurno uspeo da dovede film do nivoa vrlo solidnog, ali možda bi neki jači glumac uspeo da ga prevede i na teritoriju baš baš jakog.

Sama premisa o nelegalnom leku ili narkotiku koji omogućuje konzumentu da koristi puni kapacitet svog mozga, relativno je svež pogled na faustovsku matricu, i Burger u saradnji sa scenariskinjom Leslie Dixon uspeva da prilično uverljivo predstavi ovu suštinski SF premisu i da je učini delom jednog prilično uverljivog sveta.

U tom smislu, ključni ideološki aspekt filma, koji bi se mogao smatrati i ključnim intelektualnim problemom jeste pitanje zašto čovek sa takvom ekspanzijom uma prelazi iz svoje umetničke vokacije (on je SF pisac koji želi da crossoveruje u mejnstrim) u svet berze i da li je to zapravo krajnji horizont postojanja u savremenom svetu. Dok bi neko mogao reći da je ta vrsta prelaska u svet biznisa možda problem premise LIMITLESSa, mislim da je to zapravo ključni ideološki adut jer junak prelazi put od umetnosti preko biznisa i završava u politici, upravo u fazi kada ima povećanu sposobnost "shvataja" funkcionisanja sveta. U tom smislu, ja sam njegov put video pre svega kao ideološko sazrevanje a ne znak puke želje za bogaćenjem koju on zapravo nikada i ne pokazuje jer uprkos vrtoglavom skoku u materijalnom smislu, on stalno živi u istom stanu itd.

Burger je vrlo precizno, sa jednom jasnom mehanikom uspeo da predstavi halucinogeni apekt pojačane percepcije sveta i LIMITLESS je u tom smislu vrlo precizan i konzistentan. Unutar scena ima nekih sjajnih mizanscenskih rešenja i u poslednje vreme LIMITLESS se može izdvojiti kao vrlo kreativan srednjebudžetni film iz slične lige kao i SOURCE CODE.

Nemoguće je u popunosti uporediti LIMITLESS sa INCEPTIONom jer je Nolanov film ipak prošle godine bio jedna vrsta fenomena koji je nadrastao same moći i kvalitete filma. LIMITLES je s druge strane savršeno usklađen sa onim što jeste. Za sada, LIMITLESS bi se mogao smatrati ovogodišnjim pokušajem INCEPTIONa. Naravno, ishod je ostavio manji trag ali ne bih rekao da je reč o slabijem filmu.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment