Sunday, November 22, 2009

RIOT IN CELL BLOCK 11

Pogledao sam RIOT IN CELL BLOCK 11 Dona Siegela.

Ovaj film je jedan od početnih Siegelovih uspeha kada je radio još u dubokoj B-produkciji. Na samom filmu značajan doprinos dao je i i njegov tadašnji pomoćnik režije Sam Peckinpah koji mu je pomogao da okupi razne besprizornike da statiraju kao zatvorenici, a isto tako ugled Samove porodice omoguićio je snimanje u Folsomu.

Ovaj film donosi preciznost i jednostavnost Siegelove B-faze, svedenost postavke spojene sa psihološkom pregnantnošću dramskih situacija i interesantnim karakterima. Za razliku od većine sličnih B-filmova tog vremena koji danas deluju prazno, Siegelovi stoje zbog upečatljivih likova i izuzetnih vizuelnih rešenja koja izdižu materijal na viši nivo.

Kroz vešto kombinovanje igranog i dokumentarnog materijala, Siegel istovremeno svojoj minimalističkoj B-priči daje production value i socijalni značaj, i što je još važnije, autorsku slobodu B-filma koristi da bi napravio priču u sivoj zoni kakva nije bila svojstvena Holivudu tog vremena.

Po nivou odsustva hepienda, RIOT IN CELL BLOCK 11 bi se mogao posmatrati i kao neka vrsta zatvorskog, političkog noira, a tretman medija u ovom filmu i njihove uloge u političkoj borbi može se smatrati apsolutno vizionarskim.

U tom smislu, RIOT je odličan primer kako su majstori uspevali ne samo da estetski prevaziđu ograničenja B-filma nego i da proizvedu film koji ima neočekivanu ideološku provokativnost i angažman kakav je obično očekivan od A-filma uglednih autora.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment