Thursday, July 3, 2008

HANCOCK

Pogledao sam HANCOCK Peter Berga.

Ovaj film mi je bio najočekivaniji ove sezone i moram priznati da me je iznenadio iako sam bio spreman na iznenađenja. Naime, sve najave su govorile da je film mračniji nego što se misli, da uopšte nije ono što očekujemo, međutim, to su najave koje studiji daju za svaki film oko koga geekovi istovrmeno imaju i očekivanja i dileme.

Međutim, HANCOCK zaista JESTE DRUGAČIJI, a samo gledanje filma će iznenaditi i one koji su pročitali sve kritike i spoilere.

Ja u spoilere neću ulaziti, iako mislim da će ovaj film sigurno generisati diskusiju među onima koji su ga gledali.

Ono što iznenađuje čak i nekoga ko je vrlo pripremljen za film jeste činjenica da je ovo zapravo ozbiljno koncipirana drama sa povremenim komičnim i akcionim deonicama, ali da je HANCOCK pre svega film krupnih planova, pre svega film oslonjen na glumce i karaktere, i smešten u krajnje kamerne okolnosti. Naravno, nema sumnje da je film koštao 150 miliona dolara i da se te kamerne okolnosti itekako prevazilaze, međutim, u suštini ovog filma bi bilo i bez 150 miliona dolara pošto su ključne situacije intimističke i vezane za odnos među karakterima.

Nema nikakve sumnje da je lepo što se karakteri izražavaju kroz glasnu fizičku akciju, i ja to volim, međutim, u ovom filmu ni po minutaži ni po rediteljskom fokusu to nije primarni vid izražavanja.

Unutar samog superherojskog filma, ja sam oduvek više bio sucker za preispitivanja mitosa poput SKY HIGH, INCREDIBLES, a evo i HANCOCK zapravo prati sličnu trasu. Međutim, HANCOCK je izrazito okrenut odraslima i uprkos akciji i humora u suštini tretira problem koji bi odrasle, obično vrlo cinično zanimao, kad je reč o superherojima.

Na neke od ovih dilema, odgovorili su savremeni stripovi, tako da čitaocima savremenih strip autora, HANCOCK neće pružiti ništa što već nisu videli, no ovakav bezobrazluk još uvek nije viđen u letnjem blockbusteru.

Troje glavnih glumaca, Smith, Charlize i Bateman su odlični, i Berg ih tretira kao u nekom Cassavetesovom filmu, sa dosta krupnih planova, scena snimanih sa više kamera a igranih u kontinuitetu, sa dosta improvizacija, i u tom smislu HANCOCK najdalje odlazi u približavanju suprherojskog filma realizmu. Štaviše, Berg ga u ovom slučaju približava najreakcionarnijim formama realizma.

U rediteljskom smislu, Berg prati liniju svoje serije i filma FRIDAY NIGHT LIGHTS. Kad je reč o scenarističkom konceptu, akcija je toliko prepletena sa melodramom da proprima dosta cameronovsih karakteristika što odavno nismo videli i što raduje.

Uprkos tome što akcenat nije na akciji, HANCOCK ima zaista moćnih emotivnih momenata u akcionim situacijama.

Ono što smeta filmu jeste izvesna sažetost u izlaganju brojnih ideja, od kojih su mnoge bile dovoljne da se na njima bazira čitav film. Usled toga, film ima tendenciju da postane epizodičan i da ne nudi kontinuirane dramske sukobe.

Međutim, imajući u vidu koliko dugo se radilo na scenariju i šta se sve na tom putu dešavalo, mislim da je HANCOCK do nas dospeo u pristojnom stanju.

Smatram da reditelji budućih superherojskih filmova imaju dosta da nauče iz HANCOCKa pošto je u njemu Berg zaista odlično smestio superheroja u popcorn movie realnost. Ove godine je i HULK pošao dobrim putem i nadam se da će studiji zadržati taj kurs.

Isto tako, nadam se da će HANCOCK biti uspešan, pošto ovakvo reinterpretiranje blockbuster materijala i jeste nešto na čemu je Holivud izgradio neke od svojih najboljih filmova,

* * * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment