TETRIS je prvo razočaranje u seriji zanimljivih i visokoestetizovanih biografskih filmova sa Taronom Egertonom, nastalih u produkciji Matthewa Vaughna.
Jon S. Baird je ipak bitno slabiji reditelj od Dextera Fletchera i scenario Noaha Pinka zajedno sa njim nije dorastao ambiciji koju mu je Vaughn kao pokrovitelj projekta namenio. On je hteo da napravi film o poslovnom dogovoru napravljenom na kraju Hladnog rata i da ga formatira kao hladnoratovsku akcionu komediju i to je zaista jako dobra ideja.
S jedne strane, gubi se mnogo, gubi se istoričnost, gubi se ozbiljnost priče, ali se dobija jedan nov način da se kroz neki neočekivan žanr evocira epoha i kroz fikciju ispriča istina. Nažalost, iz niza razloga ova ideja implodira.
Za početak, ovaj film ima previše scena poslovnih pregovora i poslovni termini ili uslovi su presudni za zaplet da bi se sasvim oslobodio pregovaračkih scena. Iako on pokušava da pregovaračke scene formatira "špijunskije", recimo kancelarije sovjetske firme koja je imala prava na Tetris izgledaju kao KGBov kazamat, naprosto istiniti događaj se nije mogao dovoljno prenebregnuti.
Otud ono što deluje kao nadogradnja u ključu hladnoratovske akcione komedije deluje naivno, nakalemljeno, besmisleno.
Alwin Kuchler je odličan snimatelj i ovde radi solidan posao ali film je repetitivan, pa se nažalost ponavlja i on te ne uspeva da prikrije ipak jedan ekonomičan budžet na kom je sve rađeno. Niz istih ili vrlo sličnih situacija se ređaju u ambijentima koji se ponavljaju pa tako uprkos konceptu, film vremenom postaje vizuelno dosadan.
Ono što ga spasava jeste Taron Egerton u glavnoj ulozi koji objedinjuje sve svojom zaista nesvakidašnjom harizmom i jedan generalni optimistični duh filma koji i kad nije preterano dobar naprosto gura dalje.
Na kraju, reklo bi se da je možda neka hladoratovska estetika bliža filmu BRIDGE OF SPIES bila prikladnija za ovu priču. Ali, Baird ipak nije reditelj takvog senzibiliteta ili sposobnosti.
Ovaj film je propuštena prilika iako je među producentima imao čoveka koji ovakve stvari inače savršeno radi.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment