LOIN DU PERIPH Louisa Leterriera je nastavak filma DE L'AUTRE COTE DU PERIPH Davida Charhhona. Ovo je Netflixova produkcija u kojoj Bessonov štićenik a potom full-blown holivudski tentpole reditelj Louis Leterrier nastavlja svoj zadatak Netflixovog preferred vendora i dok čeka da se desi BRIGHT 2 (koji je na kraju ukinut) režira nekoliko stvari za njih među kojima je i serija LUPIN sa Omar Syjem koja je dobro prošla.
Omar Sy je glumac u velikom usponu. Posle globalnog hita INTOUCHABLES, bio je veliki trijumf za Netflix što ga je uveo u svoj imaginarij a Sy je bio nadomak svetske slave. I sada je. Jedna od stvari koja je Sya zanimala bila je i punokrvna buddy cop franšiza koju je pokušao da započne sa filmom LE FLIC DE BELLEVILLE ali uprkos respektabilnom reditelju i Larry Grossu na mestu scenariste, te Majamiju kao mestu dešavanja, film je ispao dosta slabo. Ni blizu Derayevog OUTSIDE MANa npr.
Elem, u LOIN DE PERIPH koji se internacionalno daje pod naslovom TAKEDOWN, Sy radi buddy cop film sa Leterrierom koji bi takav film režirao i u Holivudu, a zamalo i jeste kada ga je Netflix attachovao da radi BRIGHT 2 sa Willom Smithom.
Dakle, tu sad nema šta, Sy radi film sa čovekom koji je na izvoru, iako je Francuz.
Par dana pre ovoga reprizirao sam UNLEASHED, Leterrierov najbolji film i verovatno najbolji film koji je Jet Li snimio na Zapadu. Ovaj film smešten u Glazgov napravio je jako zanimljiv spoj maltene gore fu filma sa koreografijom Yuen Woo Pinga i miljea Mackenziejevog LONG GOOD FRIDAYa. Bob Hoskins igra gangstera koji se čak - dok mu ga ne slupaju - rola po Glazgovu u istom Jaguaru kao u LONG GOOD FRIDAY i dominira stvarima na sličan način. Sve to je prožeto akcijom koja je na jednom potpuno drugom nivou, i melodramom koja je u sjajnom kontrastu. Kasnije je Leterrier snimio još neke dosta dobre filmove ali nijedan sa ovako jakim autorskim pečatom.
LOIN DU PERIPH je sa trajanjem od dva sata pun viškova, u pogledu karakternih scena koje su ili direktni ili indirektni citati na ono što smo navikli da gledamo u buddy cop filmovima. Ima zanimljiv zaplet ali nije dovoljno glokalan, ni u postupku, ni u postavci da bi opravdao što nije onako efikasan kao holivudski naslov niti što nije onako off kao evropski.
U filmu ima par odlično zamilšljenih akcionih situacija koje su po vrsti zamisli opet pa jako slične nekim poznatim buddy cop filmovima, poput LETHAL WEAPON 2 ili BAD BOYS 2, i realizovano su dosta dobro ali opet ne ONOLIKO dobro kao kad se rade u Holivudu.
Sve je to tu negde ali nije ono što treba da bude, i jedino što je zapravo zanimljivo jeste samo slučaj koji detektivi istražuju sa provansalskim rasistima i njihovim paklenim planom.
Harizma glavnih glumaca meni nije "radila", premda Sy je tolika zvezda da je verovatno problem u meni.
Međutim, činjenica da je Leterrier radio ovaj film i da je sve malo off u odnosu na Holivud ne može se pravdati ni budžetom ni činjenicom da je francuski film jer je on i krenuo u tim uslovima. Uostalom, UNLEASHED je slikao Pierre Morel.
Ne može se osporiti da je Leterrier maksimalno angažovano prišao ovom filmu, ali neke situacije je prosto preopšte shvatio u polazu. U onome što je finalna montaža ima kadrova koji su tu više da nam pokažu raskoš produkcije nego što su u funkciji, a to kod Leterriera ranije nismo imali. Dakle, nešto je ovde prisutno u odnosu i postupku, neštto gde se ipak oseća da američka produkcija prosto na raznim nivoima pa i u montaži dosta brusi film.
Leterrier se vraća u Holivud, da preuzme FAST X. Koliko me je radovao njegov povratak u Evropu u prajmu, toliko me raduje i što se vraća u Holivud jer mi se čini da - uprkos uspehu LUPINa kod kritike - nije doneo svoj know how u punoj snazi.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment