SONGBIRD u produkciji Michaela Baya je triler nastao tokom COVID-19 mera. Režirao ga je Adam Mason po scenariju koji je napisao zajedno sa svojim stalnim saradnikom Simonom Boyesom.
Mason i Boyes su pre ovoga radili niz nezapaženih horora i kako su privukli pažnju Michaela Baya nije do kraja jasno, pa ipak sa njegovim jasnim producentskim vođenjem, dobrom glumačkom ekipom u kojoj ima bivših zvezda, perspektivnih glumaca i karakternih veličina kao što su Demi Moore, Alexandra Daddario i Bradley Whitford, snimaju film kog se Bluhmuse u PURGE fazi ne bi postideo.
Film se dešava 2024. godine kada je COVID-19 mutirao u COVID-23 koji je smrtonosan i prenosi se kroz vazduh. Narod je izolovan po kućama a po ulicama idu ili komunalci u skafanderima ili ljudi koji imaju imunitet i naprosto mogu da se slobodno kreću.
Oni na koje se sumnja da su blesni šalju se u Karantin, mesto sa kog nemaizlaska i na kom zaraza hara i niko ne želi tamo da završi. Stoga postoji i ilegalno tržište propusnica sa “imune” ljude.
Prica prati jednog kurira koji isporučuje razne stvari zatvorenim ljudima i njegovim očajničkim pokušajem da nabavi propusnicu za svoju simpatiju čija se baka inficirala i stoga je čega transport u Karantin.
Ideološki gledano, ovaj film ima jak antiestablišment stav i junake koji se opiru nametnutiom epidemiološkim merama. To je odlična postavka za priču ali ne i sistem vrednosti tako da autori vrlo pažljivo i taktično grade okvir u kom bi se to moglo prihvatiti.
Isto tako, iako je reč o trileru koji obiluje fikcijom ne odlazi se ni u kakvu teoriju zavere oko COVIDa.
Film je sniman u raznim formatima, korišćene su razne kamere i izvori slike, i autori su dosta govorili o tom stilu. Međutim, nije to ništa novo, tako nešto su već radili Schulman i Joost u svojim filmovima.
Film je atmosferičan, tenzičan i sporadično začudan. Niz stvari jako dobro radi. Sa nevelikim budžetom stvara solidan utisak postapokalipse u Los Anđelesu, odlični su objekti u kojima se priča odvija i ceo koncept je sproveden veoma uspešno te se u filmu uopšte ne vide tragovi nekakve improvizacije i ograničenja koje nameću okolnosti.
Štaviše, ovim filmom sam do te mere zadovoljan, da ću mu baš zbog nevolja tokom kojih je snimljen dodati pola zvezdice više, jer ovo je gimmick koji je rezultirao sasvim solidnim filmom.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment