GET OUT Jordana Peelea je bacio svetlo daleko kada se pojavio i na neki način otvorio je novo poglavlje politički angažovanog horor filma, dugo posle slavnih dana u sedamdesetim godinama. Najbitnija posledica filma GET OUT bio je svakako potonji Peeleov film US, remek-delo savremenog horora ali i kinematografije uopšte, čijeg amvbicioznog izraza verovatno jne bi bilo da GET OUT nije postigao takav senzacionalni uspeh. Potom je isti studio Blumhouse napravio i THE HUNT, opet strašno zanimljiv i uzbudljiv film sa jako intereasnatnom političkom dimenzijom, a usledile su kasnije i kopije među kojima ove sezone prednjači ANTEBELLUM.
Uprkos tome što u ANTEBELLUMu igraju Janelle Monae, Jack Huston i Gabourey Sidibe, veće zvezde od onih iz GET OUT svakako, ovaj film je ipak jedan GET OUT derivat, košmarna priča o sistemskom rasizmu koji traje od vremena ropstva do danas, izveden u jednom shyamalanskom maniru ali pod snažnim uticajem Peelea.
Gerard Bush i Christopher Renz ide Peeleovim postupkom iz GET OUTa gde nema mnogo ripper sekvenci, stvar je postavljena u formatu melodrame, bavi se likovima, ali ono što njima nedostaje, to je ta zlokobna atmosfera stvare koju je Peele gradio u GET OUTu. Toga kod njih nažalost nema, tako da ovo možemo gledati kao jednu priču o karakterima zarobljenim u jednoj high concept situaciji.
Koncept deluje zanimljivo ali je problem u tome što odnosi među likovima nisu dati produbljenije, i ta melodrama deluje kao ilustracija i uvod u nešto drugo, kao postavka ljudi za neki žanr a ne samostalna stvar. A tog "nečeg drugog" ima, ali samo u konceptu, ne i u samoj radnji.
Stoga, ANTEBELLUM ima dosta problema, no zanimljiv je i ljubitelji žanra treba da ga vide kao respektabilan ali ipak slab produžetak velike senzacije od pre tri godine.
* * / * * * *
Monday, September 21, 2020
ANTEBELLUM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment