THE SECRET SOCIETY OF FINE ARTS Andersa Ronnowa Klarlunda je eksperimentalni celovečernji film koji ima zaplet relativno glavnotokovskog art house filma, čak i euro-thrillera. Međutim, eksperimentalnost nije izražena kroz narativ već kroz filmski izraz.
Naime, Klarlund izlaže priču kroz mešavinu statičnih fotograma i pokretnih slika. I to radi na jedan unikatan način jer unutar statičnih fotograma stvara utisak trodimenzionalnosti odnosno delimičnog kretanja pojedinih elemenata u kadru. U tehnološkom smislu, film izgleda izuzetno sfisticirano iako polazi načelno od jednostavnog koncepta pretvara u nesumnjiv prostor za razmišljanje kako je zapravo ovakav film snimljen i koliko kakvih specijalnih efekata je u njemu korišćeno.
Klarlund mudro bira trajanja ispod 80 minuta jer verovatno shvata da ovakva forma u dužem trajanju nije održiva, ali u ovom izdanju kako jeste, ona predstavlja zanimljivo iskošeno gledanje na stvari.
Direktor fotografije Mikkel Oestergaard je svakako uz Klarlundov rukopis ključna zvezda ovog filma.
Sinopsisi filma deluje kao predložak za intenzivan spoj art housea i komercijalnosti, glavna junakinja je zarobljena pripadnica umetničkog kolektiva koji se ispoljava kroz terorisitičke akcije. Naravno, na kraju ovaj flm svakako nije to, nije ono što smo zamišlali kao dati derivat na tu temu. Međutim, THE SECRET SOCIETY OF FINE ARTS jeste zanimlijiv ekces i ks tkao ga treba ispratiti, kao uostalom i ostatak Klarlundovog opusa. Njegovi filmu nisu esencialni, ali su duhoviti i uprkos tom što verovatno neće privući publiku, imaju tendenciu da komuniciraju sa gledalištem. THE SECRET SOCIETY OF OF FINE ARTS svakako ne planira da krene prečicama naših televizija koje snimaju puno materijala i teško da se skupile pare za njega na RTSU,
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment