Pogledao sam LEGEND Briana Helgelanda. Od PAYBACKa koji mu je oduzet, Helgeland nije snimio ovako zaokružen film. Zanimljiva je fascinacija eminentnih američkih scenarista miljeom britanskih kriminalaca. Pre Helgelanda na ovoj teritoriji zapljunuo se William Monahan sa svojim debitantskim filmom.
Helgeland je doduše u LEGENDu imao ipak jedan izražajni prioritet a to je Tom Hardy koji igra obojicu Braće Kray. Hardy je istovremeno jedan od glavnih razloga zašto publika gleda ovaj film ali i zašto Medakov KRAYS ostaje kanonski film o njima - naprosto KRAYS je film o Krayevima, a LEGEND je film o Krayevima ali i film o Hardyjevoj glumi.
Kod Medaka blizanci igraju blizance dok kod Helgelanda Hardy igra obojicu i to je tehnički bravurozno, ali je isto tako klopka za glumca sklonog overactingu kakav je on. S jedne strane, Hardyjev Reggie je sjajan ulični dripac sa kojim se publika lako identifikuje a Ronnije je pak do te mere karikaturalan da povremeno nije jasno kako ga je Reggie uopšte držao u poslu. Međutim, Hardyjeva igra uprkos svojoj preteranosti stoji kao zanimljiv artefakt. Ostao bih uskraćen da to nisam video, sasvim sigurno.
Helgelandov scenario je školski, uzima dva ključna konflikta, odnos između braće i odnos Reggieja sa suprugom i na njemu gradi okosnicu filma i po njoj ređa niz događaja koji kumulativno čine prihvatljivu celinu. Ključni faktor koji objedinjuje sve te situacije i događaje od kojih su neki sami po sebi zaokružene mikro-celine, jeste odnos među junacima. U tom smislu dakle možemo reći da je ovo gangsterski film koji svoju celovitost ne gradi na nekoj osnovnoj gangsterskoj temi, sukobu kriminalca i policajca itsl. već na bazi međuljudskih odnosa. Uprkos tome što u filmu postoje određeni tropi gangsterskog podžanra koji su se mogli izdvojiti kao okosnica, u prvom planu su odnosi među likovima, pa je moguće da je takva atipična struktura gde se “posao” baca u drugi plan, razlog što je kritika proglasila ovaj film za epizodičan. Moj utisak je bio potpuno drugačiji, s tim što celovitost filma ne proizilazi i gangsterskog izvora.
Hardy je glumački alfa i omega ovog filma. Emily Browning takođe ima određene zadatke, dok je Taron Egerton harizmatičan ali nedovoljno razrađen kao Ronnijev partner Ludi Teddy. Christopher Eccleston kao policiajac zadužen za Krayse i David Thewlis kao njihov računovođa imaju važne uloge formalno gledano na nivou raspleta, ali kako je gangsterski deo posla u drugom planu tako su i oni manje važni.
Sa budžetom od 25 miliona dolara. Helgeland je dobio finu, efikasnu rekonstrukciju epohe. Činjenica da su Hardyji u kadru i to vrlo često u ozbiljnimi interakcijama doprinosi utisku bravurozne realizacije. Naročito jer se gledalac vrlo brzo privikne na dva Hardyja u kadru i prestaje da “lovi načine” kako je to postignuto. Dick Pope je ponudio fino estetizovanu sliku epohe. Muzika je dosta oslonjena na arhivski zvuk ali je apsolutno u funkciji priče.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment