Friday, November 13, 2015

GRIFF THE INVISIBLE

Pogledao sam GRIFF THE INVISIBLE Leona Forda, jedan od zanimljivijih australijskih filmova koje sam gledao poslednjih godina. Intresantno je da je ovo jedini celovečernji film Leona Forda i da on primarno radi kao glumac, ako imamo na umu da je ovaj film vrlo zrelo režiran, uprkos brojnim budžetskim, kadrovskim i tematskim izazovima sa kojima se suočava.

GRIFF THE INVISIBLE je izašao u vreme kada superherojski film još uvek nije imao tako dominantnu ulogu na globalnom box officeu ali je u određenom smislu, uostalom kao i HANCOCK anticipirao potrebu za time da se heroji dekonstruišu. Za razliku od HANCOCKa koji je bio priča o superheroju koji se ne ponaša baš uzorno i “superherojski”, GRIFF je priča o kancelarijskom službeniku koji vodi dvostruki život kao superheroj ali postepeno piublika shvata da je sve to zapravo deluzija. Međutim, na tom putu, on upoznaje devojku koja ga prihvata takvog kakav je i smatra da je mnogo bolji kada je ostvaren kroz deluzije nego kada je potpuno uklopljen u realnost.

GRIFF se dakle bavi večito aktuelnim temama stvarnosti i iluzije, uticaja popularne kulture na psihu pojedinca, kao i temom lične ostvarenosti i to radi na jedan pitak i duhovit način, ne gubeći sasvim tragičnu nit junakovog problema ili sentimentalnost melodrame.

GRIFF je film koji se tematski dohvata jedne vrlo zahtevne teme, počev od najjednostavnijeg pitanja a to je artikulacija razlike između stvarnosti i junakove deluzije, i tu ima ponajviše problema jer gledaocu treba malo vremena da shvati preokret, no ovom filmu sam to spreman da oprostim iako holivudskom ne bi. Pre svega zato što je Leon Ford radio sa ograničenim sredstvma i iz njih je izvukao maksimum, i napravio vizuelno i pripovedački razigran film.

Smešten u indie okvire, GRIFF apsolutno funkcioniše, sa kojom god kinematografijom da se poredi, ali u sebi nosi i atribute zdravog mejnstrima. Ryan Kwanten je odigrao glavnu ulogu i potom se odselio na američke ekrane, mahom televizijske. Šteta što Ford za sada nije nastavio rediteljski put. 

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment