Tuesday, October 21, 2014

BIG DRIVER

Tokom sedamdesetih, televizijskim filmom u domenu trilera i fantastike suvereno je vladao Richard Matheson. U novoj adaptaciji priče Stephena Kinga BIG DRIVER, njegov sin Richard Christian Matheson preuzima štafetu i koncipiora vrlo tvrdo, jednostavno i efektno ostvarenje. BIG DRIVER kreće kao još jedna Kingova priča o piscima kojima počinje da se dešava zaplet ili opšte uzev žanr vlastitog romana. Međutim, onda sve preraste u rape and revenge fantaziju sa Mariom Bello u kojoj se ona pretvara u backwoods verziju Sandre Bullock iz GRAVITYja a BIG DRIVER poprima obrise filma o borbi za opstanak.

Prekaljeni Mikael Salomon zna sve kako treba da vodi ovu Lifetime produkciju, rediteljski postupak je sveden i direktan. Ipak, ono što je glavno jeste Maria Bello čija je interpretacija u samom centru ovog TV filma. Maria Bello i dramaturškom smislu postaje ključna tačka ne samo glumačkog i dramaturškog izraza i kako je ona postala punktum ove "slike" tako je cela stvar otišla korak iznad rutinskih TV produkcija.

Što je najvažnije, interpretacija Marie Bello pomaže i da se pređe preko nekih goofy kingovština u scenariju i da film sačuva svoj integritet a da zarobi nešto Kingove žanrovske infantilnosti.

Matheson je u ovom konkretnom slučaju uspeo da savlada Kingov materijal sa mnoštvom motiva kroz fokus na lik a Salomon je nastavio tom linijom u režiji. BIG DRIVER se lako mogao rasplinuti u farsu. U ovoj adaptaciji je međutim svoj humor očuvao u okvirima onoga što diktira radnja.

No comments:

Post a Comment