Tokom sedamdesetih, televizijskim filmom u domenu trilera i fantastike
suvereno je vladao Richard Matheson. U novoj adaptaciji priče Stephena
Kinga BIG DRIVER, njegov sin Richard Christian Matheson preuzima štafetu
i koncipiora vrlo tvrdo, jednostavno i efektno ostvarenje. BIG DRIVER
kreće kao još jedna Kingova priča o piscima kojima počinje da se dešava
zaplet ili opšte uzev žanr vlastitog romana. Međutim, onda sve preraste u
rape and revenge fantaziju sa Mariom Bello u kojoj se ona pretvara u
backwoods verziju Sandre Bullock iz GRAVITYja a BIG DRIVER poprima
obrise filma o borbi za opstanak.
Prekaljeni Mikael Salomon zna sve kako treba da vodi ovu Lifetime produkciju, rediteljski postupak je sveden i direktan. Ipak, ono što je glavno jeste Maria Bello čija je interpretacija u samom centru ovog TV filma. Maria Bello i dramaturškom smislu postaje ključna tačka ne samo glumačkog i dramaturškog izraza i kako je ona postala punktum ove "slike" tako je cela stvar otišla korak iznad rutinskih TV produkcija.
Što je najvažnije, interpretacija Marie Bello pomaže i da se pređe preko nekih goofy kingovština u scenariju i da film sačuva svoj integritet a da zarobi nešto Kingove žanrovske infantilnosti.
Matheson je u ovom konkretnom slučaju uspeo da savlada Kingov materijal sa mnoštvom motiva kroz fokus na lik a Salomon je nastavio tom linijom u režiji. BIG DRIVER se lako mogao rasplinuti u farsu. U ovoj adaptaciji je međutim svoj humor očuvao u okvirima onoga što diktira radnja.
Prekaljeni Mikael Salomon zna sve kako treba da vodi ovu Lifetime produkciju, rediteljski postupak je sveden i direktan. Ipak, ono što je glavno jeste Maria Bello čija je interpretacija u samom centru ovog TV filma. Maria Bello i dramaturškom smislu postaje ključna tačka ne samo glumačkog i dramaturškog izraza i kako je ona postala punktum ove "slike" tako je cela stvar otišla korak iznad rutinskih TV produkcija.
Što je najvažnije, interpretacija Marie Bello pomaže i da se pređe preko nekih goofy kingovština u scenariju i da film sačuva svoj integritet a da zarobi nešto Kingove žanrovske infantilnosti.
Matheson je u ovom konkretnom slučaju uspeo da savlada Kingov materijal sa mnoštvom motiva kroz fokus na lik a Salomon je nastavio tom linijom u režiji. BIG DRIVER se lako mogao rasplinuti u farsu. U ovoj adaptaciji je međutim svoj humor očuvao u okvirima onoga što diktira radnja.
No comments:
Post a Comment