Tommy Lee Jones je snimio odličnu ekranizaciju romana Glendona Swarthouta THE HOMESMAN, zanimljiv antivestern, smešten u kanonsku epohu osvajanja Zapada sa senzibilitetom koji je kao narodna pa samim tim i kantri pesma, istovremeno nesposoban da bude nov i da zastari. Sa kadriranjem koje je sa minimalnom upotrebom krupnih planova, sa amerikenima i dvoplanima u kojima se dešavaju bitni psihološki lomovi, sa širokim kadrovima koji prikazuju fizičke radnje, kretanja i ambijent, THE HOMESMAN je na liniji klasičnog vesterna. Međutim, usporen tempo montaže, asimetrično dugi kadrovi, stvaranje svojevrsnog kontra-ritma u odnosu na konvenciju izraza iz klasične faze, svemu daje jedan indie pristup i na specifičan način podvlači i suptilni i manje suptilni humor koji Jones unosi u pristup ovoj ekranizaciji.
THE HOMESMAN govori o prilično tragičnim događajima, i rekao bih da Jones kroz režiju sa dosta duhovitosti pristupa nečemu što nije tako izvorno pisano. Zanimljivo je da Jones pronalazi sponu između Clinta Eastwoda i Braće Coen sa kojima je radio. Od Eastwooda preuzima Hilary Swank i iskreni fatalizam UNFORGIVENa dok od Coenovih uzima vitalnost TRUE GRITa. Eastwood nije uspeo da proizvede tu silovitost kod Hilary Swank kad je snimao MILLION DOLLAR BABY ali zanimljivo je da Jones u THE HOMESMANu kod ove glumice proizvodi ulogu koja deluje kao produžetak male junakinje iz TRUE GRIT. Povrh svega, Hailee Steinfeld iz TRUE GIRT igra i u THE HOMESMANu, i jako bih se iznenadio ako bi se ispostavilo da je nije zvao kako bi napravio tu kopču.
THE SHOOTIST Dona Siegela po Swarthoutovom romanu je bio bookend film za karijeru Johna Waynea i THE HOMESMAN je u određenom smislu zaključenje junakinje iz TRUE GRITa, iako nije reć o delima istog pisca. U svakom slučaju, da li je bilo namere ili ne, nije ni važno, TRUE GRIT i THE HOMESMAN bi činili odličan double-bill.
Jonesova režija je ovog puta sigurnija nego ranije, premda njemu sigurost ni ranije nije bila prevelik problem, koliko izbor materijala. Ovog puta međutim, materijal je izuzetan i u njemu se Jones vrhunski snalazi. Mesto u Kanu koje je izborio ovaj film je apsolutno zasluženo jer ovaj film upravo ima sve ono što bi holivudski učesnik tog festivala morao da donese. Rekao bih da se čak i nadovezuje na "kansku poetiku" američkih reditelja. Međutim, THE HOMSMAN je old school kinematografija koja je nažalost danas morala da se preseli u indie film.
Luc Besson kao producent ovog filma je verovatno u zamenu za nastanak ovog filma dobio Jonesovu glumu u generic mob komediji MALAVITA, ali kada budemo sumirali Bessonov producentski doprinos američkom nezavisnom filmu THE HOMESMAN i I LOVE YOU PHILIP MORRIS će biti vrlo značajan rezultat.
* * * 1/2 / * * * *
THE HOMESMAN govori o prilično tragičnim događajima, i rekao bih da Jones kroz režiju sa dosta duhovitosti pristupa nečemu što nije tako izvorno pisano. Zanimljivo je da Jones pronalazi sponu između Clinta Eastwoda i Braće Coen sa kojima je radio. Od Eastwooda preuzima Hilary Swank i iskreni fatalizam UNFORGIVENa dok od Coenovih uzima vitalnost TRUE GRITa. Eastwood nije uspeo da proizvede tu silovitost kod Hilary Swank kad je snimao MILLION DOLLAR BABY ali zanimljivo je da Jones u THE HOMESMANu kod ove glumice proizvodi ulogu koja deluje kao produžetak male junakinje iz TRUE GRIT. Povrh svega, Hailee Steinfeld iz TRUE GIRT igra i u THE HOMESMANu, i jako bih se iznenadio ako bi se ispostavilo da je nije zvao kako bi napravio tu kopču.
THE SHOOTIST Dona Siegela po Swarthoutovom romanu je bio bookend film za karijeru Johna Waynea i THE HOMESMAN je u određenom smislu zaključenje junakinje iz TRUE GRITa, iako nije reć o delima istog pisca. U svakom slučaju, da li je bilo namere ili ne, nije ni važno, TRUE GRIT i THE HOMESMAN bi činili odličan double-bill.
Jonesova režija je ovog puta sigurnija nego ranije, premda njemu sigurost ni ranije nije bila prevelik problem, koliko izbor materijala. Ovog puta međutim, materijal je izuzetan i u njemu se Jones vrhunski snalazi. Mesto u Kanu koje je izborio ovaj film je apsolutno zasluženo jer ovaj film upravo ima sve ono što bi holivudski učesnik tog festivala morao da donese. Rekao bih da se čak i nadovezuje na "kansku poetiku" američkih reditelja. Međutim, THE HOMSMAN je old school kinematografija koja je nažalost danas morala da se preseli u indie film.
Luc Besson kao producent ovog filma je verovatno u zamenu za nastanak ovog filma dobio Jonesovu glumu u generic mob komediji MALAVITA, ali kada budemo sumirali Bessonov producentski doprinos američkom nezavisnom filmu THE HOMESMAN i I LOVE YOU PHILIP MORRIS će biti vrlo značajan rezultat.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment