Pogledao sam povratnički film LOKALNI VAMPIR Branka Baletića. Moram priznati da je ovaj u svakom smislu loš film na neki čudan način ostavio utisak kao da bi ipak trebalo da žalimo što Baletić nije dugo režirao. Njegov rani opus, pre svega SOK OD ŠLJIVA i BALKAN EKSPRES pokazali su da je on bio velika uzdanica našeg mejnstrima, da je mnogo obećavao, da je imao nerv i za izbor teme i za realizaciju. Sada i dalje ima nerv za izbor teme, ali je izgubio veštinu u realizaciji a nažalost i akumulirao je jako puno ambicija tako da je ovaj film još i prenatrpao raznim detaljima, digresijama, neuspelim gegovima, a sa montažerom Milom Lekićem očigledno nije imao nikakav kriterijum prilikom montažnog oblikovanja filma. Sasvim sigurno bi LOKALNI VAMPIR bio bolji film da je pažljivije i kritičnije montiran.
S druge strane, materijal koji je Baletić snimio ne obećava puno. Pre svega dok s jedne strane u glumačkoj podeli ima divu kao što je Gordana Gadžić u većini "mlađih likova" ima dosta slabe glumce, a to su ipak temeljni likovi za ovaj film. Baletić ne uspeva da značajno unapredi njihov glumački doprinos niti da ih naročito estetizuje uprkos sporadično prijatnom retro-štimungu koji donosi Živko Zalar.
Đorđe Bajić je u svojoj kritici umesno uporedio LOKALNOG VAMPIRA sa Čalićem. I u određenom smislu, Baletić i Čalić jesu ljudi iz iste epohe. Međutim, vrme je učinilo da Baletić od rasnog reditelja degradira do nivoa Čalića u najboljem izdanju.
Ne bih mogao da kažem da Baletić u sebi nosi još neki kvalitetan film, ali optimisti bi rekli da je LOKALNI VAMPIR svojevrsni terapeutski otpadak koji je morao da proistekne iz dugogodišnje pauze.
S druge strane, čak i ovaj pokušaj da se snimi "Šijan" koji je rezultirao Čalićem deluje kudikamo bolje od Šijanovog pokušaja u SOSu da snimi "Šijana" a iskreno radije bih ga gledao i od SJAJA U OČIMA. Dakle, LOKALNI VAMPIR je slab film koji bi filmofili, a naročito oni koji vole jugoslovenski film osamdesetih morali da pogledaju.
Kada bude izašao MALI BUDO, iako nije reč o crnogorskom filmu, zanimljivo je da se čak tri filma vezana za taj milje snimljena u proteklih petnaest godina bave temom skrivanja sinova (U IME OCA, LOKALNI VAMPIR, MALI BUDO) što u izvesnom smislu može da se poveže sa tim miljeom i određenim ritualima koje junaci svake od tih priča pokušavaju da izbegnu.
* 1/2 / * * * *
S druge strane, materijal koji je Baletić snimio ne obećava puno. Pre svega dok s jedne strane u glumačkoj podeli ima divu kao što je Gordana Gadžić u većini "mlađih likova" ima dosta slabe glumce, a to su ipak temeljni likovi za ovaj film. Baletić ne uspeva da značajno unapredi njihov glumački doprinos niti da ih naročito estetizuje uprkos sporadično prijatnom retro-štimungu koji donosi Živko Zalar.
Đorđe Bajić je u svojoj kritici umesno uporedio LOKALNOG VAMPIRA sa Čalićem. I u određenom smislu, Baletić i Čalić jesu ljudi iz iste epohe. Međutim, vrme je učinilo da Baletić od rasnog reditelja degradira do nivoa Čalića u najboljem izdanju.
Ne bih mogao da kažem da Baletić u sebi nosi još neki kvalitetan film, ali optimisti bi rekli da je LOKALNI VAMPIR svojevrsni terapeutski otpadak koji je morao da proistekne iz dugogodišnje pauze.
S druge strane, čak i ovaj pokušaj da se snimi "Šijan" koji je rezultirao Čalićem deluje kudikamo bolje od Šijanovog pokušaja u SOSu da snimi "Šijana" a iskreno radije bih ga gledao i od SJAJA U OČIMA. Dakle, LOKALNI VAMPIR je slab film koji bi filmofili, a naročito oni koji vole jugoslovenski film osamdesetih morali da pogledaju.
Kada bude izašao MALI BUDO, iako nije reč o crnogorskom filmu, zanimljivo je da se čak tri filma vezana za taj milje snimljena u proteklih petnaest godina bave temom skrivanja sinova (U IME OCA, LOKALNI VAMPIR, MALI BUDO) što u izvesnom smislu može da se poveže sa tim miljeom i određenim ritualima koje junaci svake od tih priča pokušavaju da izbegnu.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment