Pogledao sam britanski horor omnibus LITTLE DEATHS koji je koliko vidim po stranim sajtovima dobio dosta veliki hype. Tom hypeu ne treba verovati pošto je reč o jednom dosta ispuštenom primeru antologije čije žanrovsko opredeljenje leži na pola puta između horora i erotskog art housea. Britanci su još od DEAD OF NIGHT poznati po svojim horor antologijama, kasnije se Amicus produkcija isticala sa takvim stvarima, ali LITTLE DEATHS je u stvari pre svega kolekcija tri kratka filma u kojima se susreću seks i užas.
Problem sa ovim pričama je mahom u tome što je užas više iz domena gadosti a seks je više iz domena predvidivog i rekao bih banalnog simuliranja perverzije.
Prva priča HOUSE AND HOME Sean Hogana počinje kao relativno klišetizarana priča o pervertima i transformiše se u nićim izazvanu i poprilično nejasnu orgiju nasilja, sa preokretom koji umesto toga da bude neočekivan i logičan pre svega bila krajnje očekivan i apsolutno besmislen. U ovoj priči su tobožnja perverzija i pokušaj horora na najnižem nivou. Hogan nije nepismen un filmskom smislu i ovaj kratki film odaje okej utisak na nivou pitkosti i tempa ali u principu nijedan od ključnih suštinskih aduta nije uspeo da plasira.
Druga priča MUTANT TOOL Andrew Parkinsona, donosi jednu zanimljivu i životno ubedljivu žensku ulogu, ubedljiv prikaz prostitucije i priču koja je u toj meri besmislena i iskonstruisana da joj se čak ne može dati ni formalna primedba kao u slučaju HOUSE AND HOME. MUTANT TOOL je na pripovedačkom nivou neuverljiv od početka, i u njemu se tako izdvajaju samo poneki glumački detalji.
Treća priča, BITCH Simona Lumleya, uspeva da malo popravi utisak. I u njoj je je perverzija dosta prenaglašena i ne naročito intimna, ali je gluma vrlo solidna i likovi su dovoljno razrađeni da ovaj film uspeva da funkcioniše kao jedna pristojna početnička drama. Kad se na kraju, silom, dođe do horora, on ima neku labavu logiku i urađen je efektno, proističe iz odnosa a ne iz rediteljeve potrage za gadošću.
Ono po čemu se LITTLE DEATHS izdvaja svakako jeste to što je dosta solidno realizovan na malom budžetu i deluje kao vrlo solidna kamerna priča u kontekstu britanskog horora koji je istovremeno i u usponu na globalnom nivou i u stagnaciji što se tiče održavanja estetskog nivoa. LITTLE DEATHS odaje utisak globalno visokog nivoa britanskog filma, iako u svojoj oblasti zapravo nema puno novog da kaže.
Međutim, egzekucija je mahom precizna, gluma je sporadično iznenađujuće dobra i to čini film zanimljivim i prikriva sve ono slabo čime je zapravo trebalo da privuče gledaoce.
* * / * * * *
Problem sa ovim pričama je mahom u tome što je užas više iz domena gadosti a seks je više iz domena predvidivog i rekao bih banalnog simuliranja perverzije.
Prva priča HOUSE AND HOME Sean Hogana počinje kao relativno klišetizarana priča o pervertima i transformiše se u nićim izazvanu i poprilično nejasnu orgiju nasilja, sa preokretom koji umesto toga da bude neočekivan i logičan pre svega bila krajnje očekivan i apsolutno besmislen. U ovoj priči su tobožnja perverzija i pokušaj horora na najnižem nivou. Hogan nije nepismen un filmskom smislu i ovaj kratki film odaje okej utisak na nivou pitkosti i tempa ali u principu nijedan od ključnih suštinskih aduta nije uspeo da plasira.
Druga priča MUTANT TOOL Andrew Parkinsona, donosi jednu zanimljivu i životno ubedljivu žensku ulogu, ubedljiv prikaz prostitucije i priču koja je u toj meri besmislena i iskonstruisana da joj se čak ne može dati ni formalna primedba kao u slučaju HOUSE AND HOME. MUTANT TOOL je na pripovedačkom nivou neuverljiv od početka, i u njemu se tako izdvajaju samo poneki glumački detalji.
Treća priča, BITCH Simona Lumleya, uspeva da malo popravi utisak. I u njoj je je perverzija dosta prenaglašena i ne naročito intimna, ali je gluma vrlo solidna i likovi su dovoljno razrađeni da ovaj film uspeva da funkcioniše kao jedna pristojna početnička drama. Kad se na kraju, silom, dođe do horora, on ima neku labavu logiku i urađen je efektno, proističe iz odnosa a ne iz rediteljeve potrage za gadošću.
Ono po čemu se LITTLE DEATHS izdvaja svakako jeste to što je dosta solidno realizovan na malom budžetu i deluje kao vrlo solidna kamerna priča u kontekstu britanskog horora koji je istovremeno i u usponu na globalnom nivou i u stagnaciji što se tiče održavanja estetskog nivoa. LITTLE DEATHS odaje utisak globalno visokog nivoa britanskog filma, iako u svojoj oblasti zapravo nema puno novog da kaže.
Međutim, egzekucija je mahom precizna, gluma je sporadično iznenađujuće dobra i to čini film zanimljivim i prikriva sve ono slabo čime je zapravo trebalo da privuče gledaoce.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment