Sunday, January 19, 2014

INSIDE LLEWYN DAVIS

Pogledao sam INSIDE LLEWYN DAVIS Braće Coen, njihov novi film smešten u svet folk kantautora šezdesetih. Nažalost, ovaj film ima pretenzije koje više sežu u domen metafizičkog ali nema onu snagu koju je recimo imao SERIOUS MAN za koji bismo mogli reći da je slično seciranje te epohe. INSIDE LLEWIN DAVIS prikazuje svet kantautora sa dosta scena u kojima se peva, ali ne uspeva da obuhvati ni metafizičke pretenzije autora, niti duh tog doba. Paradoksalno, T-Bone Burnett je kao kompozitor i muzički urednik zapravo napravio najveći domet u ovom filmu koji ponajviše oživi u scenama kada se zapeva. Uprkos finom detalju sa pojavljivanjem Boba Dylana u jednom trenutku, film nema ni istorijsku-dokumentarnu vrednost u pogledu dočaravanja atmosfere Greenwich Villagea.

Oscar Isaac je nažalost nedovoljno harizmatičan u glavnoj ulozi. Svi likovi koje sreće u rasponu od Justina Timberlakea do Adama Drivera deluju kao zanimljiviji materijal za film od njega. Epizoda sa John Goodmanom je verovatno centralna zamisao autora ali predsrtavlja potpuni višak. Zanimljivo je da se pored Goodmana i nekih "menscheva" iz ranijeg opusa Braće Coen u filmu pojavljuje par glumaca iz serije GIRLS što na određeni način pokazuje da su oni izgubili korak sa savremenim tokovima i više nisu u stanju da diktiraju već počinju da potpisuju. Naravno, Adam Driver je u svojoj epizodi klasa iznad Alexa Karpovskog.

Neke od ideja kojim se bave Braća Coen kako u pogledu radnje tako i na nivou celine deluju kao blef nedostojan ozbiljnih autora, i čini mi se da je sve to i razlog relativno bledog rezultata ovog filma uprkos prenaduvanih kritika. Naprosto, kritika ne može da pokrije ovoliku prazninu.

S druge strane, Coenovi nisu nikada za potcenjivanje i ovaj film funkcioniše na nivou pojedinačnih scena dakle ne može se sasvim otpisati. No, to nije dovoljno da bi se INSIDE LLEWYN DAVIS uvrstio u njihov kanon.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment