Zahvaljujući najavama Zemeckisovog novog filma, pogledao sam dokumentarni film MARWENCOL Jeffa Malmberga. Reč je o vrlo dinamničnom i zanimljivo koncipiranom dokumentarcu o čoveku čija je sudbina krajnje bizarna, i po mnogo čemu ostaje nerasvetljena i posle ovog filma iako MARWENCOL otkriva jako mnogo.
MARWENCOL je priča o čoveku koji je posle skoro fatalnog prebijanja dožuiveo teško oštećenje mozga, izgubio sva sećanja i pošto nije imao zdravstveno osiguranje, otpušten je iz bolnice da se leči kako zna i ume. Kao mešavinu fizio i psiho terapije počeo je da gradi maketu grada u svom dvorištu, a potom je počeo i da osmišljava narative, projektujući ličnosti ljudi iz svoje okoline u likove lutaka u maketi.
Sama maketa i detalji koje je napravio u tom gradiću su impozantni i činjenica da je iako amater napravio neke izuzetne fotografije tog projekta što mu je kasnije omogućilo da se nađe na njujorškoj art sceni.
Međutim, osnovna dilema vezana za njegovu ličnost ostaje nerazrešena, i čini mi se da je to veliki prostor za nadgradnu u igranom filmu a to je koliko "narativi" koje osmišljava za svoje "junake" zapravo utiču terapeutski i koliko on svoju situaciju razrešava kroz njih.
Naročito jer Mark Hogancamp ima prilične probleme koji datiraju od pre amnezije, a to je težak alkoholizam, a zatim i nerazjašnjena trauma vezana za crossdressing koji je po svemu sudeći imao ulogu i u napada na njega.
MARWENCOL uspeva da odlično zarobi atmosferu varošice u kojoj Hogancamp živi i da vrlo vibrantno prikaže njegov rad i načine na koje mu podstiče maštu. U tom pogledu Malmbergove intervencije deluju visokoestetizovano ali skrupulozno u odnosu na temu.
* * * 1/2 / * * * *
MARWENCOL je priča o čoveku koji je posle skoro fatalnog prebijanja dožuiveo teško oštećenje mozga, izgubio sva sećanja i pošto nije imao zdravstveno osiguranje, otpušten je iz bolnice da se leči kako zna i ume. Kao mešavinu fizio i psiho terapije počeo je da gradi maketu grada u svom dvorištu, a potom je počeo i da osmišljava narative, projektujući ličnosti ljudi iz svoje okoline u likove lutaka u maketi.
Sama maketa i detalji koje je napravio u tom gradiću su impozantni i činjenica da je iako amater napravio neke izuzetne fotografije tog projekta što mu je kasnije omogućilo da se nađe na njujorškoj art sceni.
Međutim, osnovna dilema vezana za njegovu ličnost ostaje nerazrešena, i čini mi se da je to veliki prostor za nadgradnu u igranom filmu a to je koliko "narativi" koje osmišljava za svoje "junake" zapravo utiču terapeutski i koliko on svoju situaciju razrešava kroz njih.
Naročito jer Mark Hogancamp ima prilične probleme koji datiraju od pre amnezije, a to je težak alkoholizam, a zatim i nerazjašnjena trauma vezana za crossdressing koji je po svemu sudeći imao ulogu i u napada na njega.
MARWENCOL uspeva da odlično zarobi atmosferu varošice u kojoj Hogancamp živi i da vrlo vibrantno prikaže njegov rad i načine na koje mu podstiče maštu. U tom pogledu Malmbergove intervencije deluju visokoestetizovano ali skrupulozno u odnosu na temu.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment