Friday, October 26, 2012

THE SELL OUT

Reprizirao sam THE SELL OUT Petera Collinsona i čini mi se da na ovoj restauriranoj verziji koju je napravio Warner Archive taj film bolje izgleda nego kad je izašao 1975. godine. Gledao sam ga pre dvadesetak godina na televiziji i u tim krhkim sećanjima, čini mi se da je ta TV kopija delovala znatno bleđe. U svakom slučaju Warner Archive mu je povratio snagu i Collinsonov film spada u vrh opusa ovog reditelja ali i u vrhunske "tezge" u živopisnoj karijeri Olivera Reeda. Collinson je reditelj koji je j kratko živeo i radio i nije ostavio puno iza sebe, ali u tom opusu koji je napravio ima samo nekoliko filmova koji su u potpunosti dobri, sa zaokruženom pričom i rediteljskim postupkom, dočim s druge strane u svakom od njih, Collinson pokazuje da je reditelj solidne vizuelne kulture i mašte sa razvijenim osećajem za kompoziciju kadra i tempo. Nažalost, on praktično nije uspeo da se izbori za mnogo prvologaških projekata.

Warner je stao iza THE SELL OUT ali je u osnovi to ipak izraelska koprodukcija uslovljena snimanjem tamošnjih eksterijera. Jedna jenodtsvna priča o lovu na špijuna u Jerusalimu pretvorena je u nešto komplikovano i kriptično i čini mi se da je Collinson u saradnji sa glumcima pokušao da produbi ovu priču, obogaćujući je slojevima ambivalencije i da se na tom putu donekle izgubio. Richard Widmark igra junakovog najboljeg prijatelja i drugog glavnog junaka i on je solidan kao i uvek, Reed je doneo specifičnu težinu ulozi s tim što njegova emotivna nadogradnja lika nekada savršeno funkcioniše a negde samo usporava stvari. Sam Wanamaker i Vladek Sheybal su solidni mada ipak rutinski negativci. Iako THE SELL OUT nikada ne postane potpuno apstraktan, negde pri sredini ga Collinson i glumci vežu u čvor od kog se priča nikada ne oporavi.

Ipak, pošto je ova špijunska priča smeštena u konvenciju akcionog trilera, obračuni i potere - a za autobmobilski deo je bio zadužen Remy Julienne, su izvanredni, što i ne treba da čudi od reditelja Collinsonove reputacije kome su takve stvari zaštitni znak. Uostalom on je režirao ITALIAN JOB.

Dobra glumačka podela, odlična akcija i interesantne lokacije svakako su aduti ovog filma. Međutim, u ovom periodu, postoji dosta mnogo boljih naslova u ovom podžanru.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment